וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש האריך ב-9 ימים את מעצרם של ארבעת המחבלים שנתפסו

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 6:36

האסירים שהועברו לחקירת שב"כ הובאו לבית המשפט בנצרת, לדיון שאובטח בפיקודו של מפקד יחידת נחשון בשב"ס. הארבעה מנועים במפגש עם עו"ד, ובתום הדיון נמסרה להם ההחלטה. עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את זכריה זביידי, אמר: "נבקש מהשופט שיעביר להם את המסר שלנו - לשתוק"

בווידאו: דיון על הארכת מעצר ארבעת המחבלים שברחו מכלא גלבוע ונתפסו/צילום: שלומי גבאי

בית משפט השלום בנצרת האריך הערב (שבת) בתשעה ימים את מצערם של ארבעת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע - ונתפסו. המחבלים - מחמוד עארדה, יעקוב קאדרי, זכריה זביידי ומוחמד עארידה - נתפסו אמש ובמהלך הלילה על ידי כוחות הביטחון, הועברו לאחריות שב"כ ולפי שעה נמנע מהם לשוחח עם עורך דין.

סעיפי החשדות שהוצגו בפני בית המשפט כוללים עבירות של הצלה ממאסר של אדם שהורשע בפשע חמור, הכנה למעשה טרור שדינו מאסר עולם חובה, בריחה ממשמורת חוקית של נאשם בפשע, קשירת קשר לעשות פשע, חברות בארגון טרור הנוטל חלק בפעילות, וכן מתן שירות והעמדת אמצעים לארגון.

הארבעה תועדו על דוכן העדים כשהם אזוקים בידיים וברגליים ועם מסיכות מגן. על האבטחה באולם פיקד מפקד יחידת "נחשון" של שב"ס, תת-גונדר יוסף איבגי.

זכריא זביידי במהלך הארכת מעצרו, 11 בספמטבר, 2021. דוד כהן, פלאש 90
זביידי בהארכת המעצר, אמש/פלאש 90, דוד כהן
הארכת מעצרו של יעקוב קדרי בבית המשפט השלם  בנצרת 11 בספטמבר 2021. דוד, פלאש 90
המחבל הנמלט יעקוב קאדרי בביהמ"ש, הערב/פלאש 90, דוד

עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את את זביידי, ייצג אותו בהליכים קודמים בעבר. לפני הדיון הוא הלין על העובדה כי לא אפשרו לו לשוחח עמו, ואמר: "נבקש מהשופט שיעביר להם את המסר שלנו - לשתוק".

הארכת מעצרו של מוחמד עארדה  בבית המשפט השלם  בנצרת 11 בספטמבר 2021. רויטרס
מוחמד עארדה בבית המשפט השלם בנצרת, הערב/רויטרס
עו"ד אביגדור פלדמן, 
מייצג את זכריה זביידי במהלך הארכת מעצרו בבית המשפט השלום בנצרת 11 בספטמבר 2021. דוד כהן, פלאש 90
עו"ד פלדמן, הערב/פלאש 90, דוד כהן

עו"ד רסלאן מחאג'נה ובנו עו"ד חאלד מחאג'נה מייצגים את השלושה האחרים. מחאג'נה האב אמר לוואלה! כי טרם דיבר איתם או ראה אותם כיוון שהם מנועי מפגש עם עורך דין. "המשפחות דואגות לשלומם, הן מתקשרות אלינו ואנחנו בדיון נשאל על כך".

דיון של מנועי מפגש עם עורך דין נערך בפני סניגור אחר. אופן הדיון נערך כך שהשופט שינהל את הדיון, במקרה זה נשיא השלום בנצרת דורון פורת, מסביר לחשוד את ההליך שהתקיים בעניינו ואת ההחלטה.

עורכי הדין רסלאן מחאג׳נה (מימין) וחאלד מחאג׳נה המייצגים את שלושת חבריו של זביידי לבריחה בביהמ"ש בנצרת, 11 בספטמבר, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
עורכי הדין רסלאן מחאג׳נה (מימין) וחאלד מחאג׳נה המייצגים את שלושת חבריו של זביידי לבריחה/מערכת וואלה!, שלומי גבאי
מפגינים למען האסירים מחוץ לבית המשפט בנצרת/שלומי גבאי

מחוץ לבית המשפט, כמה עשרות צעירים הפגינו בעד העצורים. "כל מה שהם רצו זה חופש", אמר לוואלה! אבו באסל קדרי מנצרת, חבר ועד האסירים בוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי. "בנאדם שנמצא ביותר ממאסר עולם רוצה את החופש שלו. הם יצאו מהמנהרה ולא חיפשו בעיות. רק רצו להגיע למשפחות שלהם. הם עכשיו יהיו במעמד עליון בראש הרשימה של חילופי אסירים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully