וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.87 שקלים

ליאור כגן

6.2.2003 / 16:28

היורו איבד 1.16% ל-5.2618 שקלים; התחזקות השקל מתבצעת במקביל להתחזקות הדולר מול היורו לאחר נאומו של פאואל באו"ם


לאחר שהשקל נחלש אתמול לאורך מרבית יום המסחר מול המטבעות העיקריים, הוא נסחר היום במגמת התחזקות. שערו היציג של הדולר נקבע על 4.87 שקלים - ירידה של 0.37% לעומת השער היציג שנקבע אתמול. אתמול טיפס הדולר עד לרמה של 4.91 שקלים במהלך המסחר, אך בסיומו הוא נחלש ל-4.88 שקלים. מחדרי העסקות נמסר על נפח מסחר נמוך.

גם היורו נחלש מול השקל. שערו היציג של היורו נקבע על 5.2618 שקלים - ירידה של 1.16% לעומת השער היציג שנקבע אתמול. היחלשות היורו מול השקל מתבצעת על רקע היחלשותו מול הדולר בעולם. מגמה זו, של היחלשות היורו מול הדולר, החלה כבר אתמול במקביל לנאומו של מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, בפני מועצת הביטחון של האו"ם.

הסוחרים בשוק המט"ח מציינים כי לדולר התנגדות בשער של 4.91 שקלים. אתמול הגיע הדולר לרמת התנגדות זו, אך לא פרץ אותה, ולכן הופיעו מוכרים שגרמו לירידה בשערו. סוחרים מעריכים כי פריצת קו ההתנגדות ב-4.91 שקלים תוביל את הדולר להיסחר בטווח של 4.93-4.95 שקלים.

הגורם העיקרי שמשפיע בימים אלו על המסחר בדולר הוא המלחמה בעיראק. כל התפתחות חדשה גורמת לתנודתיות במטבעות בעולם, דבר המשפיע גם על המסחר בשוק המט"ח המקומי. גם הערכות בדבר אופי הממשלה החדשה משפיע על המסחר בשוק המט"ח. סוחרים מציינים כי לגירעון הממשלתי הגדול בחודש ינואר היתה השפעה בכיוון של היחלשות השקל, זאת על רקע חשש מאובדן שליטה תקציבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully