וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת לאופוזיציה: פעלו מהר או שלא תהיו רשאים להצביע בוועדות הכנסת

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 20:20

מיקי לוי פנה ליריב לוין בבקשה לשבץ במהרה את הח"כים בוועדות. שכן, לפי התקנון אם חלפו חודשיים מרגע שמונו חברי הוועדות מבלי שהסיעה העבירה את שמות חבריה - הם לא יהיו רשאים להשתתף בוועדות כמקובל. זאת, ברקע הזעם באופוזיציה על החלוקה הלא שוויונית בוועדות

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי פנה היום (חמישי) במכתב למרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין בבקשה לפעול במהרה לשיבוץ חברי האופוזיציה בוועדות הכנסת כדי שיהיו רשאים להצביע בהן. תקנון הכנסת קובע כי אם חלפו חודשיים מרגע שמונו חברי ועדות, וסיעה מסוימת לא העבירה את שמות חבריה לוועדות אלה - הם אינם רשאים להשתתף בוועדות כמקובל, כלומר אף לא להצביע.

יו"ר הכנסת התריע בפני ח"כ לוין כי מועד זה יחלוף בסוף השבוע הקרוב ו"על מנת לאפשר סדרי דיון תקינים בדיונים הקרובים של ועדות הכנסת, לרבות בעניין הצעות החוק הנוגעות לתקציב המדינה וחוק ההסדרים, אודה אם תפעל לשיבוץ חברי הכנסת כחברים בוועדות הכנסת".

הסיבה לכך שחברי האופוזיציה טרם מינו חברי וועדות קבועים נובעת מהזעם והביקורת שהפנו נגד הקואליציה על כך שהיא לא אפשרה חלוקה שווה בוועדות, וכן השיגה לעצמה רוב משמעותי ודורסני בוועדת הכספים.

מירי רגב ומיקי לוי בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
התריע בפני האופוזיציה שחבריה יאבדו זכות הצבעה בוועדות הכנסת. יו"ר הכנסת לוי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

פנייתו של יו"ר הכנסת מגיעה לאחר שבשבוע שעבר, בג"ץ קבע כי עליו לפעול לקביעת הרכב מאוזן יותר של הוועדות גם בהיעדר הסכמות בין הצדדים. זאת, מאחר וההידברות בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה לא הביאה להסכמות.

בתוך כך, השופטים מתחו ביקורת על הקואליציה במסגרת עתירה על הרכבי הוועדות בכנסת וקבעו כי יש לפעול לשינוי המצב. "הרכב ועדות הכנסת הנוכחי מעורר קשיים, ויש לפעול לשינויו כדי להביא להרכב מאוזן יותר ומוסכם ככל הניתן, שיבטא באופן ראוי את כוחן היחסי של כל סיעות הכנסת", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully