וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים שוב מתקתקת: תוקן השעון ההיסטורי שעל קיר בית "טליתא קומי"

9.9.2021 / 20:20

השעון הגדול, הניצב מעל ל-100 שנה על אחד הסמלים האהובים של מרכז העיר, התקלקל בשנים האחרונות. במבצע מורכב וזהיר הוא פורק באמצעות כלים מיוחדים, תוקן על ידי שען וקובע מחדש במקומו משכבר הימים

בווידאו : תוקן השעון ההיסטורי שעל קיר בית "טליתא קומי"/צילום: עריית ירושלים

לקראת השנה החדשה עיריית ירושלים כיוונה מחדש את השעון המיתולוגי על הקיר בבית "טליתא קומי", אחד הסמלים המזוהים עם מרכז העיר, הממוקם ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים.

בית "טליתא קומי" שוכן מאז שנות ה-60 של המאה ה-19 במרכז העיר, ובעבר פעל כבית יתומות לנערות. בשנות ה-80 נהרס המבנה, ונשארה ממנו רק החזית עם השעון המפורסם. שרידי המקום הפכו לאחד ממקומות המפגש המרכזיים לזוגות, בזכות המדור הפופולרי במקומון "כל העיר" בו אנשים שראו אחד את השני במקרה ברחוב, הזמינו זה את זו להיפגש ב"טליתא קומי".

תיקון השעון ההיסטורי שעל קיר בית "טליתא קומי". עיריית ירושלים, אתר רשמי
תיקון השעון ההיסטורי ב"טליתא קומי"/אתר רשמי, עיריית ירושלים

בשנים האחרונות השעון התקלקל, ובשבוע שעבר עובדי עיריית ירושלים הפעילו מחדש את השעון בסיוע השען רוני ימין. לאחר שהעובדים טיפסו אליו בעזרת סולם, הם פירקו את השעון באמצעות כלים מיוחדים, כולל שימוש בטורייה, והורידו אותו לקרקע בעדינות. עד מהרה השעון תוקן - ועובדי העירייה קיבעו אותו מחדש במקום שיועד לו לפני למעלה מ-100 שנה. יודגש, כי העובדים נקטו בכל אמצעי הזהירות הנדרשים על מנת להימנע מפגיעה במבנה ובשעון.

"עיריית ירושלים תמשיך לפתח ולטפח את בירת ישראל, כמו גם את כל המבנים ההיסטוריים שעליהם גדלו דורות רבים ואת כל פינות החמד בעיר, שכל אחת מהן מספרת את סיפורה ואת סיפורי חייהם של בני אותו דור", מסר ראש העירייה, משה ליאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully