וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בן 20 מואשם בהפצת תיעודים אינטימיים של מאות ישראליות

6.9.2021 / 2:05

אלון גברילוב, תושב חדרה הצפוי להשתחרר בעוד חודשיים, ניהל קבוצות טלגרם בהן הפיץ את התכנים מיניים לצד פרטיהן האישיים המזהים של כ-450 נשים. לפי כתב האישום שהוגש בבית משפט השלום בחיפה, הוא בנוסף החזיק באלפי צילומים פדופיליים ואף סחט באיומים את אחת הנפגעות

מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה אתמול (ראשון) בבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד חייל צה"ל בן 20 מחדרה, חודשיים לפני השחרור, בגין הפצה באינטרנט של תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של מאות נערות ונשים. הצעיר, אלון גברילוב, מואשם בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות, פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים, החזקת חומר תועבה בו מופיעים קטינים וניהול והחזקת מאגר מידע אסור.

עוד עולה מכתב האישום, שהוגש באמצעות התובע עו"ד איתי גוהר, כי גברילוב הקים וניהל בטלגרם כמה קבוצות בהן הפיץ תכנים מיניים של כ-450 נשים. הפרסומים כללו ברובם תצלום החשבון האישי של הנשים ברשתות החברתיות, המכיל את פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח ליותר מ-15 אלף חברי הקבוצות כי לא מדובר בעובדות בתעשיית המין. התכנים אף היו זמינים לצפייה גם למי שלא היו חברים בקבוצות.

היכל בית המשפט חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

בנוסף, יוחס לגברילוב, המשרת בחטיבת כפיר, אישום בגין החזקה של יותר מ-5,400 תמונות וכ-192 סרטונים פדופיליים במכשיר הטלפון שלו, וכן עבירה של ניהול והחזקת מאגר מידע אסור, לאחר שנמצאו במחשבו מאגרי מידע שהכילו פרטים אישיים על אודות מיליוני אזרחים, פרטים שנמסרו ללא הסכמתם או לא על ידם.

עוד מואשם הצעיר בין היתר בעבירה של סחיטה באיומים, לאחר שסחט את אחת מקורבנותיו כשפנתה אליו בבקשה שיסיר תיעוד שלה. בתמורה להסרת התוכן דרש מנפגעת העבירה לצלם לו סרטון בעל תוכן מיני.

קושי במציאות עבודה, דכאון והטרדות: הנזקים של הנפגעות

בכתב האישום מפורטות למעלה מ-170 נשים שתמונות וסרטונים אינטימיים שלהן הופצו בקבוצות לצד פרטיהן האישיים. רבות מהנפגעות דיווחו על נזקים כבדים שנגרמו להן כתוצאה מהפצת התכנים, חלקן נאלצו לעזוב מסגרות קיימות וחוו קושי במציאת עבודה. הן תיארו קשיים גם ביציאה למרחב הציבורי, ביכולת להירדם בלילות, במתן אמון בבני המין השני ועוד.

עוד דיווחו על דיכאון או חרדה ועל כך שהחלו ללכת לטיפולים פסיכולוגיים וליטול תרופות פסיכיאטריות. כמעט כולן דיווחו על הטרדות רבות, לרבות מיניות, אשר הן חוות עד היום ברשתות החברתיות כתוצאה מהפרסומים, ולעתים אף מחוץ למרחב המקוון. כמה מתלוננות העידו על התמודדות גם עם מחשבות אובדניות שהובילו לעתים לניסיונות התאבדות ממשיים.

לטענת הפרקליטות, נוסף על פרסום התמונות בטלגרם, הקים וניהל גברילוב שרת בפלטפורמת דיסקורד ששימש למכירת גישה למאגר מקוטלג של תמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים וצעירות ישראליות תמורת כסף.

עוד בוואלה!

סוכנות משטרה התחזו לנערות - והפלילו 33 חשודים בפדופיליה

לכתבה המלאה
מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
מטה משטרת מחוז תל אביב/יותם רונן

החקירה התנהלה על ידי מחלק הסייבר בימ"ר תל-אביב. גברילוב נעצר בתחילת יולי, אולם שבוע לאחר מכן בבית משפט השלום בתל אביב, השופטת כריסטינה חילו-עסאד שחררה אותו למעצר בית. כמו כן, אמש בבית משפט השלום בחיפה השופט שלמה בנג'ו עוד, ובהסכמה בין הפרקליטות לסניגורו עו"ד ג'קי סגרון, התיר לו לצאת לעבודה באופן חלקי, בבית העסק של אביו בנתניה.

הנאשם נותר במעצר בית תוך איסור על גישה לאינטרנט או שימוש בטלפון חכם, כמו גם הארכת יתר התנאים שנקבעו בעניינו ובכלל זאת ערבויות כספיות גבוהות. הפרקליטות מבקשת לחלט את מחשבו האישי, המדיה המגנטית והטלפונים שלו, ששימשו לביצוע העבירות.

אכיפת "חוק הסרטונים"

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מציינים כי תיק זה מצטרף לכמה כתבי אישום נוספים שהוגשו על ידי המחלקה במהלך השנה האחרונה, שעניינם באכיפת "חוק הסרטונים", האוסר על הפצה של תוכן מיני ללא הסכמת המצולם או המצולמת.

בשנה שעברה בית משפט השלום בקריות גזר על עובד עיריית חיפה אורן עוזיאל 31 חודשי מאסר בפועל, ועל אחיו מאור עוזיאל, שסייע לו בביצוע העבירות, גזר תשעה חודשי עבודות שירות. בנוסף, בית המשפט הטיל על הנאשמים קנס כספי בסך כולל של שמונת אלפים שקלים ומאסר על תנאי. הם חויבו גם בפיצוי לקורבנותיהם בסך כולל של 92,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully