וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ראש השנה תשפ"ב: 15.2 מיליון יהודים חיים ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 7:49

לפי נתוני הסוכנות היהודית, מספר היהודים בעולם רשם עלייה קלה בשנה החולפת. מספר היהודים בישראל עומד על 6.9 מיליון, בעוד 8.3 מיליון חיים בתפוצות, בעיקר בארצות הברית, צרפת וקנדה. הרצוג איחל שנה טובה, וקרא לציבור "לעשות הכול כדי להפגין סולידריות"

בווידאו: יהודים מכל העולם מברכים לקראת השנה החדשה/צילום: הסוכנות היהודית

ערב ראש השנה תשפ"ב, מספר היהודים בעולם עומד על כ-15.2 מיליון, בהשוואה ל-15.1 מיליון בתשפ"א - כך עולה מנתונים שפרסמה אמש (שבת) הסוכנות היהודית לקראת השנה החדשה.

מספר היהודים בישראל עומד על כ-6,930,000, בעוד 8.3 מיליון יהודים חיים מחוץ לישראל - כשישה מיליון מתוכם בארצות הברית וכ-2.3 מיליון בכל שאר המדינות. אם כן, שיעור היהודים בישראל מתוך כלל יהודי העולם עומד על 45.3%, עלייה של חצי אחוז לעומת השנה הקודמת. לצדם חיים בישראל למעלה מ-470 אלף זכאי חוק השבות. מספר זכאי חוק השבות בעולם עומד על 25.3 מיליון איש נוספים.

האומדנים, של פרופסור סרג'ו דלה פרגולה מהאוניברסיטה העברית, כוללים את כל אלה המגדירים את עצמם כיהודים ושאינם מחזיקים בזהות דתית אחרת.

מתפללים בכותל המערבי, 31 במרץ 2020. רויטרס
15.2 מיליון יהודים ברחבי העולם. מתפללים בכותל המערבי/רויטרס

בצרפת האוכלוסייה היהודית מונה כ-446 אלף נפש, בקנדה 393,500, בבריטניה 292 אלף, בארגנטינה 175 אלף, ברוסיה 150 אלף ובגרמניה 118 אלף. במדינות ערביות ומוסלמיות מתגוררים כ-27 אלף יהודים, מהם כ-14,500 בטורקיה, כ-9,500 באיראן, כ-2,000 במרוקו וכאלף בתוניסיה.

"שנת תשפ"א הייתה שנה מאתגרת בצילה של מגיפה עולמית, שלימדה אותנו יותר מכל על משמעותה של הערבות ההדדית בעם היהודי", אמר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל. "עשרות אלפי עולים חדשים הגיעו לישראל בסיוע הסוכנות היהודית על אף השיתוק העולמי במרחב האווירי, ועוד אלפי צעירים מהתפוצות הגיעו לתכניות התנדבות וקריירה במסגרת פרויקט מסע".

עוד בוואלה!

בנט למנהיגים יהודים: אנקוט צעדים לצמצום הסכסוך והורדת המתיחות עם הפלסטינים

לכתבה המלאה

"לחדש את הבטחת היחד"

גם נשיא המדינה בירך בשנה טובה את אזרחי ישראל בארץ והקהילות היהודיות בתפוצות, ואיחל שהיא תאופיין בסולידריות חברתית.

"גם אנחנו יודעים שנכונו לנו לא מעט אתגרים. עלינו להמשיך ולהתמודד עם איום הקורונה, לצאת להתחסן, לעשות הכול כדי להפגין סולידריות. לייצב את המערכת הפוליטית, לעסוק במחבר ביננו, להושיט יד לאחרת ולאחר, ולוודא שאנחנו מצליחים לשמור לא רק על בריאותם של אזרחיות ואזרחי ישראל, אלא גם על אושרם ורווחתם הנפשית", מסר הרצוג.

"בשעת הרצון הזו, על סיפה של שנה עברית חדשה, וכדי להבטיח שתהיה לנו שנה טובה, כדי להבטיח גמר חתימה טובה, עלינו לחדש את ההבטחה שלנו - הבטחת היחד. הבטחת האכפתיות, הבטחת הערבות ההדדית. צריך להיות לנו אכפת מהשותפות, בין כל חלקי החברה הישראלית, על אף המחלוקות ועל אף הפערים. צריך להיות לנו אכפת מהחיים, צריך להיות לנו אכפת מהכאב של הזולת, גם אם הוא לא בן ה'מחנה', הקבוצה, העדה או הקהילה שלנו. צריך להיות לנו אכפת מהשכן או השכנה שמעבר לדלת, מהשכונה שמעבר לכביש, מהיישוב שמעבר לעמק. צריך להיות לנו אכפת מכל האנשים שמרכיבים את פסיפס הזהויות, האמונות והערכים שמרכיבים את החברה הישראלית. וצריך להיות לנו אכפת ממדינת ישראל כולה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully