וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: הממשלה תוכל לפקח אלקטרונית על כל חייבי הבידוד בישראל

עודכן לאחרונה: 3.9.2021 / 13:29

הח"כים אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, שנוסחה פורסם לראשונה בוואלה!. לפי החוק, אפליקציה תנטר את מיקומו של אדם ותתריע אם הפר בידוד. היא תכלול אפשרות לצילום עצמי של המבודד, שיוקלט רק אם יעלה חשד פלילי. מי שלא ישתמש ביישומון, עלול להישלח למלונית

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר לממשלה לחייב בפיקוח אלקטרוני את כל חייבי הבידוד בישראל. מדובר באפליקציה שנועדה לנטר את מיקומו של אדם ומתריעה במקרה של הפרת חובת הבידוד.

החוק, שנוסחו פורסם לראשונה בוואלה!, קובע כי האפליקציה תכלול אפשרות לצילום עצמי של המבודד כדי לפקח על מיקומו, אך הצילום לא יוקלט או יישמר אלא אם עלה חשד להפרת הבידוד באופן שהמשטרה צריכה את החומרים לנקוט בהליך פלילי.

החוק קובע כי מי שאינו יכול או אינו מסכים להשתמש באפליקציה או בכל פיקוח אלקטרוני שייקבע, יהיה תחת אכיפה מוגברת לפיקוח בכלים אחרים, ובמקרים מסוימים, יישלח לבידוד במלונית.

לבקשת המדינה, החוק מחריג את גופי הביטחון ומערך הסייבר. עד כה פיקוח אלקטרוני היה קיים לשבים ממדינות מסוכנות מחו"ל, אך כעת בשל העלייה בתחלואה, הממשלה הרחיבה זאת לכלל מחויבי הבידוד.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
עד כה הפיקוח האלקטרוני היה קיים לשבים ממדינות מסוכנות מחו"ל בלבד. נתב"ג/ראובן קסטרו

הבוקר תקנות נתב"ג החדשות נכנסו לתוקף, על פיהן מחוסנים במנה השלישית נגד נגיף הקורונה לא יחויבו בבידוד של שבוע כשהם שבים ממדינות המוגדרות כתומות. מי שעומד בהגדרות של משרד הבריאות, יצטרך להמתין רק עד קבלת תוצאת בדיקת PCR שלילית או עד שיחלפו 24 שעות מאז שהגיע לישראל.

מחלימים מקורונה שחלפו יותר משישה חודשים מאז שהחלימו יהיו פטורים מבידוד רק אם חוסנו במנה אחת. אם טרם עברה חצי שנה מאז שהבריאו, הם יהיו פטורים מבידוד. כמו כן, יהיו פטורים מבידוד גם האזרחים שטרם חלפה חצי שנה מאז החיסון השני שביצעו, ואלה שמאז שהחלימו או שהתחסנו חלף שבוע עד שטסו, או שבועיים עד שנחתו חזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully