וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית; פיצוצים נשמעו במרכז הארץ

עודכן לאחרונה: 3.9.2021 / 5:37

רשת הטלוויזיה הרשמית במדינה דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו לאחר תקיפה באזור דמשק. תושבים באזור גוש דן, המרכז והשרון דיווחו על הדי פיצוצים. בצה"ל זיהו שיגור של טיל מסוריה לעבר כלי טיס שהתפוצץ מעל הים בשטח ישראל. לא הופעלה התרעה

יירוט בשמי דמשק כפי ששודר בטלוויזיה הסורית, 3.9.21/SANA

תושבים באזור המרכז, גוש דן והשרון דיווחו הלילה (שישי) כי שמעו הדי פיצוצים חזקים. זאת, לאחר שזמן קצר לפני כן דיווחה רשת הטלוויזיה הרשמית בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו לאחר תקיפה אווירית באזור דמשק. בצה"ל זיהו שיגור של טיל נ"מ משטח סוריה לישראל, שהתפוצץ מעל הים. לא הופעלה התרעה. גורם צבאי סורי אמר כי מערכות ההגנה יירטו בהצלחה את רוב הטילים "שנורו על ידי האויב הישראלי מכיוון ביירות".

התקיפה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים דיווחו כלי התקשורת בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור דמשק, ובתגובה הופעלו מערכות ההגנה האווירית. מקורות לבנוניים דיווחו על תנועת מטוסים של חיל האוויר הישראלי מעל ביירות ודאחייה. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי מדובר בתקיפה ישראלית על אתרים צבאיים.

יומיים קודם לכן דווח בתקשורת הסורית כי ישראל תקפה מוצב של חיזבאללה באזור קונטירה. כמו כן, נאמר כי כוחות צה"ל שיגרו טילים לעבר מוצב של הארגון, שמשמש פעילים של חיזבאללה וכוחות איראניים במרחב רמת הגולן.

יירוט בשמי דמשק כפי ששודר בטלוויזיה הסורית
3.9.21. -, אתר רשמי
יירוט בשמי דמשק כפי ששודר בטלוויזיה הסורית, הלילה/אתר רשמי, -

באפריל חדר טיל נ"מ ששוגר מסורי את המרחב האווירי הישראלי, ונפל באזור דימונה. השיגור בוצע זמן קצר אחרי שבתקשורת הסורית דווח כי ישראל תקפה מטרות סמוך לדמשק, וכי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו. בתגובה לאותו שיגור, חיל האוויר תקף את הסוללה ששיגרה את הטיל וכן סוללות טילי קרקע-אוויר נוספות במרחב הסורי.

מתחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל עלה כי טיל קרקע-אוויר מסוג SA-5 שוגר על ידי סוללה של צבא סוריה מדרום רמת הגולן הסורית. לאחר זיהוי השיגור, וחדירת המרחב האווירי הישראלי, הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל במטרה ליירט את הטיל. כמו כן, לפי התחקור הראשוני - לא בוצע יירוט בפועל. הטיל שנורה התפוצץ באוויר וחלקיו נפלו במרחב הנגב.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully