וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמק מכותר: טליבאן פתח במתקפה נגד מעוז האופוזיציה האחרון

2.9.2021 / 10:25

בארגון אמרו כי השיחות עם כוחות ההתנגדות בעמק פנג'שיר, האזור היחיד באפגניסטן שנותר מחוץ לשליטתו, נכשלו. "למרבה הצער, טליבאן לא השתנה", אמר בנו של המנהיג האגדי אחמד מסעוד

בווידאו: ביידן מגן נחרצות על נסיגת הכוחות מאפגניסטן/צילום: רויטרס

לוחמי טליבאן מכתרים את הפרובינציה האחרונה באפגניסטן שעוד מתנגדת לשלטונו של הארגון, ועומדים לפתוח במתקפה נגדו. מאז נפילת קאבול באמצע אוגוסט, עמק פנג'שיר המוקף הרים נותר מעוז ההתנגדות היחיד לארגון האסלאמיסטי הקיצוני, אף שנרשמה לחימה גם בפרובינציית בגלאן הסמוכה בין טליבאן לבין כוחות מיליציה מקומית.

תחת הנהגתו של אחמד מסעוד, בנו של מנהיג צבאי אגדי שחוסל על ידי אל-קאעדה לפני פיגועי 11 בספטמבר, כמה אלפי חברי מיליציות מקומיות ושרידי הצבא והכוחות המיוחדים מתבצרים נגד טליבאן. גורם בארגון אמר היום לרשת אל-ג'זירה כי טליבאן יפתח במבצי צבאי אחרי שהמגעים עם מסעוד נכשלו.

בנאום מוקלט שפנה לתושבי העמק, קרא אתמול בכיר טליבאן אמיר חאן מותאקי למורדים להניח את נשקם. "האמירות האסלאמית של אפגניסטן היא ביתם של כל האפגנים", אמר.

טליבאן הכריז שהוא העניק חנינה לכל האזרחים שעבדו עם הכוחות הזרים בשני העשורים האחרונים, אך אלפי אזרחים החוששים ממעשי נקם ממשיכים לנהור לגבולות המדינה בניסיון להימלט מהמדינה. מותאקי אמר כי טליבאן עשה מאמצים רבים כדי לשאת ולתת עם כוחות האופוזיציה בפנג'שיר, "אך לרוע המזל, לרוע המזל, ללא תוצאות".

הכנות של מתנגדי הטליבאן במחוז בפנג'שיר 22 באוגוסט 2021. רויטרס
המעוז האחרון. לוחמי ההתנגדות בפרובינציית פנג'שיר, בחודש שעבר/רויטרס

לדבריו, כוחות טליבאן נערכים להיכנס לעמק מארבעה צדדים ואין שום סיבה להילחם. מותאקי הוסיף כי טליבאן לא הוכרע אפילו כשמתנגדיו נתמכו על ידי נאט"ו וארצות הברית. "אבל אנחנו עדיין מנסים למנוע מלחמה ולפתור את הבעיה בפנג'שיר באופן רגוע ושליו", אמר.

שני מקורות בכוחות האופוזיציה אמרו כי לפחות שבעה לוחמי טליבאן נהרגו בניסיונם להתקדם בעמק. ארגון סיוע איטלקי אמר כי ארבעה מתים וארבעה פצועים הגיעו לבית חולים שלו בקאבול מאזור הלחימה בכניסה לעמק.

דובר חזית ההתנגדות הלאומית של אפגניסטן, המאגדת את הכוחות בעמק פנג'שיר, אמר אתמול כי טליבאן פתח במתקפה ביום שני, והוא תוקף את העמק בשלושה או ארבעה מוקדים, ללא הצלחה עד כה.

"למרבה הצער, טליבאן לא השתנה והוא עדיין רוצה השתלט על המדינה כולה", אמר אחמד מסעוד בריאיון לרשת CNN. הוא הוסיף כי כוחותיו נלחמים עבור "מדינה מבוזרת שבה הכוח מחולק שווה בשווה בין קבוצות אתניות ועדתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully