וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדח מעשן: שוטר החביא את נשקו בתנור אפייה בניגוד לחוק - והוא נמס

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 19:44

סיפור חריג מסעיר את משטרת בני ברק, במסגרתו שוטר חשוד כי השאיר את נשקו בתנור אפייה בביקור אצל מכרים, ובהמשך אחד הנוכחים הדליק את התנור וגרם לאקדח נזק בלתי הפיך. השוטר דיווח על המקרה, אך טרם ננקטו נגדו צעדים. לאחר פניית וואלה!, הודיעו במשטרה כי המקרה ייבחן

שוטר בתחנת המשטרה בבני ברק, שבמסגרת תפקידו נושא אקדח, אחסן אותו בתנור אפייה בניגוד לחוק, כך שבהמשך הוא נשרף.

מהמידע שהגיע לידי וואלה! עולה חשד כי השוטר ביקר בדירת מכרים והחליט להחביא את הנשק במקום הכי פחות קונבנציונלי: תנור האפייה. אדם אחר שהיה באותו הבית, לא הבחין באקדח שמונח בתנור, הפעיל אותו כשהנשק בתוכו - והביא לשריפת האקדח.

למרבה המזל, לא היו נפגעים באירוע, אך לאקדח המשטרתי נגרם נזק משמעותי, כפי שניתן לראות בתמונות שהגיעו לידי וואלה!. השוטר דיווח למפקדיו על האירוע החריג, אך מאז טרם ננקטו נגדו צעדים. רק כעת, לאחר פניית וואלה! למשטרה, הודיעו בארגון כי יבחנו את המקרה החריג ויחליטו אם וכיצד לפעול נגד השוטר.

שוטר בתחנה שבמסגרת תפקידו נושא אקדח משטרתי, אחסן אותו בתנור אפייה. ללא, אתר רשמי
אוחסן בתנור האפייה, האקדח שנשרף/אתר רשמי, ללא

בפקודת המשטרה על נשיאת נשק משטרתי ואבטחתו נכתב כי "איש משטרה המקבל לידיו נשק משטרתי, ינקוט, בכל עת, מרב האמצעים למניעת סכנה לחייו או לשלמות גופו של אדם. איש המשטרה ינקוט, בכל עת, אמצעים סבירים לאבטחת הנשק מפני גניבה, אובדן, נזק או קלקול". עוד צוין בפקודה כי על המפקד הממונה למנות קצין לבדיקת נסיבות נזק או אובדן, לאחר סיום ההליכים הפליליים המתנהלים בעניין איש המשטרה.

על פי חוק, תחת ההגדרה של מעשי פזיזות או רשלנות שדינן שלוש שנות מאסר, נמצא גם אדם ש"עושה מעשה לגבי חומר נפץ או כלי ירייה שבהחזקתו, או אינו נוקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בהם".

שוטר בתחנה שבמסגרת תפקידו נושא אקדח משטרתי, אחסן אותו בתנור אפייה. ללא, אתר רשמי
שוטר בתחנה שבמסגרת תפקידו נושא אקדח משטרתי, אחסן אותו בתנור אפייה/אתר רשמי, ללא

עוד נכתב בחוק העונשין כי "המחזיק, משאיר או מפקיר כלי ירייה, חומר נפץ או חומר אחר שבכוחם לגרום נזק לאדם או לסכן חייו, ללא נקיטת אמצעי זהירות סבירים למנוע מאדם אחר לגרום בהם נזק לעצמו או לאחר, בין בטיפול כלשהו בהם ובין בלא טיפול, דינו - מאסר שנה".

באוגוסט 2018, ניצב דוד ביתן, אז מפקד מחוז תל אביב וכיום סמפכ"ל המשטרה, הועמד לדין משמעתי לאחר שעל פי החשד הפקיר את נשקו למשך כמה דקות. הוא עזב את המקום שבו שהה לאחר ששכח את אקדחו, ודקות אחדות לאחר מכן, כשהבין ששכח את הנשק, חזר למקום. האירוע החמור הזה לא הפריע למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לקדם את ביתן לתפקידו הנוכחי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נסיבות האירוע הועברו לבדיקה והנושא יטופל בהתאם לממצאיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully