וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנצל את השנה להורדת החומות בינינו": ברכת הנשיא הרצוג לרגל החזרה ללימודים

יצחק הרצוג

1.9.2021 / 6:00

דפיקות הלב מואצות, המחברות מסודרות, הילקוטים מוכנים וההתרגשות בשיאה. קרוב לשניים וחצי מיליון תלמידות ותלמידים יתחילו את לימודיהם במסגרות החינוך השונות, רבים מהם יצעדו בפעם הראשונה במסדרונות בית הספר. מכתב מהנשיא לפתיחת שנת הלימודים

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

דפיקות הלב מואצות. המחברות מסודרות. הילקוטים מוכנים וההתרגשות בשיאה. קרוב לשניים וחצי מיליון תלמידות ותלמידים יתחילו את לימודיהם במסגרות החינוך השונות. רבים מהם יצעדו בפעם הראשונה במסדרונות בית הספר.

מערכת החינוך הישראלית היא המערכת שבה יותר מכל מושקע עתידנו. עתיד מדינת ישראל, עתיד העם היהודי. זו מערכת חינוכית חזקה, איתנה, שבה הגיוון הוא מקור הכוח, מקור העוצמה. כפי שכבר אמר ראש הממשלה יצחק רבין: "אין לנו מכרות זהב, אין לנו נפט ולא יהלומים. ישראל ענייה במשאבי טבע, אבל יש לה ובה פוטנציאל אנושי אדיר. פסיפס אנושי שהתקבץ כאן ומעשיר את היכולת האינטלקטואלית הלאומית שלנו".

הפסיפס האנושי של ישראל מורכב מהמגוון העצום שמאפיין את העם שלנו - בני אדם מעדות, דתות, אמונות ותפיסות אידאולוגיות שונות, שבונים יחד חברה, ומדינה לתפארת. לא על הכול אנחנו מסכימים, יש מחלוקות ויש שסעים, אבל מרחב ההסכמה הגדול ביננו קשור באהבה של כל חלקי העם למקום המופלא והייחודי הזה, הבית שלנו, והרצון להצעיד אותו קדימה.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג במהלך הצהרה בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם בבית הנשיא 21 יולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מערכת החינוך הישראלית היא המערכת שבה יותר מכל מושקע עתידנו". הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

השנה האחרונה טלטלה את הפרדיגמות החינוכיות שלנו. המורים והצוות החינוכי התאימו את עצמם - תוך כדי תנועה - למגבלות, מתווים, והנחיות שונות, מקפסולות ועד למידה מרחוק. תוך שמירה על מרחק בטוח הם עשו כל מאמץ לראות את התלמידים, לחוש אותם, להיות איתם.

במובן הזה, השנה הזו חידדה אצלנו את הצורך להתאים את החינוך של ילדינו לא רק למציאות טכנולוגית מתקדמת, אלא גם למציאות חברתית מאתגרת. בצל משבר הקורונה, למדנו פעם נוספת כמה היחיד זקוק לחברה וכמה אנחנו תלויים האחד בשני. למדנו ש"ערבות הדדית" היא לא רק סיסמא, אלא צו קיומי ותנאי בסיסי לחיים שלנו על הארץ הזאת. למדנו מחדש את הצורך בחינוך לשותפות.

בשנת הלימודים הקרובה, עלינו לחרוט על דגלנו את החינוך לשותפות, לאכפתיות, להקשבה, לכבוד הדדי, לקירוב לבבות ושילוב זרועות. להורדת החומות ביננו, וחידוש ברית השותפות וה"יחד", בין כל בניה ובנותיה של המדינה היהודית והדמוקרטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"עלינו לחרוט על דגלנו את החינוך לשותפות"/ראובן קסטרו
יצחק הרצוג בעירותו. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"מאחל שנת לימודים בריאה, ערכית, שמחה ומוצלחת". יצחק הרצוג בצעירותו/אתר רשמי, באדיבות המצולם

מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל העמידה דורות של חוקרים, מדענים, ואנשי רוח מצטיינים, וכן אזרחים משמעותיים התורמים לקהילה, לחברה ולמדינה. אין לי ספק שהמורות והמורים המופלאים שלנו, מחנכות ומחנכי ישראל, יקחו על עצמם את האתגר הזה, החשוב כל כך, בעת הזאת.

בנאום ההשבעה שלי בכנסת ציטטתי את דבריו של ראש ממשלתנו הראשון, דוד בן גוריון, שאמר "מולדת אי אפשר לקנות בכסף או לכבוש בחרב, צריך אתה ליצור אותה בזעת אפך", והוספתי "לשמור עליה בזעת אפיך". ואכן, זו האחריות שלנו. זו משימת דורנו. זו שליחותנו. לעשות הכול, הכול, כדי לשמור על המולדת, ולבנות את התקווה מחדש. תקווה ישראלית. מבית הנשיא בירושלים, אני מאחל לכולנו, שנת לימודים בריאה, ערכית, שמחה ומוצלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully