וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הפטור - סכנה גדולה לביטחון ישראל

איתי בן חורין

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 13:43

החוק שהעבירה הממשלה שמחייב חרדים ללמוד שלוש שנים בלבד בישיבה לפני קבלת פטור משירות צבאי עלול להמית אסון על ישראל אם יעבור בכנסת. אין שום סיבה אמיתית לכך שדמם של החרדים סמוק יותר והם לא צריכים לשרת את עמם כמו שאר הישראלים

ממשלת ישראל העביר השבוע החלטה על חוק הפטור הקובע שחרדי, צריך ללמוד רק שלוש שנים בישיבה בכדי לקבל פטור מוחלט מכל שירות שהוא. שלוש שנים של לימודים, ומהר מהר ,יכול להתחיל לעבוד ולהתפרנס. מאכזב מאד שמי שקיבלה את ההחלטה הזו היא דווקא הממשלה בהרכב הנוכחי. בפעם הראשונה, בואו נמנה את כל הסכנות בחוק הזה ,אשר אם יעבור גם בכנסת ימית אסון על ישראל.

1. אסון לגיוס חרדים לצבא. אם עד היום היה קשה לגייס חרדים לצבא או לשירות אזרחי, מרגע שהחוקיעבור זה יהיה בלתי אפשרי. איזה חרדי ירצה להתגייס, או הוא בסך הכל צריך להמתין 3 שנים ויקבל פטור מוחלט.

2. אסון לאידיאולוגיה. כל השנים אמרו לנו שהחרדים לא מתגייסים כי תורתם אומנותם. ובעצם, למול הנימוק של "כולם צריכים לשרת", היה נימוק שתורת ישראל שומרת על עם ישראל. עכשיו ברור שמדובר בצביעות ושאין באמת ערך בלימוד תורה - כל מטרת "לימוד התורה" הייתה השתמטות משירות.

3. אסון לצה"ל. בכדי שצה"ל ישאר הצבא החזק במזה"ת, הוא צריך את כל הטובים. הבקו"ם מהווה משפך ענק שאליו מגיעים כולם, והצבא בוחר על פי צרכיו. כעת, שהמדינה מוותרת לקבוצת אוכלוסייה כל כך גדולה על כל שירות שהוא ללא נימוק, ,המשך הירידה במוטיביצה לשירות לצה"ל יגיע במהרה, וצה"ל יחלש דרמטית. אין שום נימוק משפטי או ערכי שיכול לחייב צעיר חילוני להתגייס, ועל כן לא ניתן יהיה לבוא בטענות לרבים רבים אשר יחליטו שלא להתגייס ומכאן הדרך להמשך היחלשות המשאב האנושי בצה"ל קצרה ביותר.

לשכת הגיוס תל השומר 29 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
חרדים בלשכת הגיוס/ראובן קסטרו

4. אסון לפוליטיקה הישראלית. כמה אפשר להטיף על אמון בפולטיקאים כאשר בכירים בפוליטיקה אומרים משהו ועושים בדיוק ההפך ועוד יוצאים בהצהרות כי "העבירו חוק גיוס היסטורי" - כאשר מדובר למעשה ההפך בחוק פטור היסטורי. האמון הקטן הקיים בפוליטיקאים הישראלים יקטן עוד.

5. אסון לכלכלה. הם מנמקים ואומרים - הם גם ככה לא ילכו לצבא, אז לפחות שילכו לעבוד. למה שיעשו זאת? אם הם יכולים להשתמט משירות צבאי, למה שלא ישתמטו מתשלום מיסים? למה שלא בעצם?למה חושבים שמהלך של הפרדת החרדים מהחברה הישראלית יסייע במשהו לכלכלה? להפך-במקום לחבר -מפרידים, וזה ישליך גם כלכלית.

אני מכיר בעל פה את כל הנימוקים על כך שהם גם ככה לא ילכו לצבא, אז עדיף שיעבדו, על כך שהצבא לא צריך אותם, על כך שפשוט אי אפשר לנצח במאבק הזה. כל הנימוקים האלה מקורם בחולשה ובהתעייפות. אין שום סיבה אמיתית לכך שדמם של החרדים סמוק יותר והם לא צריכים לשרת את עמם כמו שאר הישראלים. המהלך של הממשלה לאשר את חוק הפטור, יביא להמשך הפרדת החרדים מהחברה בישראלית, להיחלשות הצבא ולהיחלשות המדינה. אבל אין להתייאש - הכנסת עד יכולה לשנות את רוע הגזירה ואם לא הם אז כמו בפעמים בית המשפט העליון יהווה המחסום האחרון בין אפליית דם לדם.

הכותב הוא מראשי הפורום לשיוון בנטל, מחבר הספר "הקרב על השירות" והמנכ"ל והבעלים של חברת "בן חורין אלכסנדרוביץ".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully