וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני ראש השנה: מחלוקת בין משרד הבריאות לממשלה על הגבלות נוספות בחגים

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 14:12

אנשי המקצוע במשרד מבקשים להטיל הגבלות רכות אם לא תהיה ירידה בתחלואה בימים הקרובים, בעוד השר הורוביץ מתנגד להקשחת התקנות. על הפרק: עד 30 משתתפים בארוחות החג, והגבלת התכנסות של עד מאה איש בבתי הכנסת

בווידאו: בנט מבהיר כי עתיד החגים תלוי במספר המתחסנים/צילום: "בנוביץ תקשורת"

במשרד הבריאות דנים האם להטיל הגבלות על ארוחות החג והתפילות, שבוע לפני ראש השנה. בעוד ששר הבריאות ניצן הורוביץ מתנגד להגבלות, אנשי המקצוע במשרד מבקשים לראות ירידה בכמות הנדבקים והחולים הקשים, ובמידה שלא תהיה כזו, להטיל הגבלות רכות.

בכירי המשרד רוצים לצמצם את גודל ארוחות החג ל-30 אנשים ולבקש מהציבור לערוך בדיקות לילדים שאינם מחוסנים בטרם ההתכנסות המשפחתית כדי למזער היתכנות להדבקות המוניות. ההגבלות שיהיה קשה יותר קשה ליישם אותן בפועל, יהיו בבתי הכנסת. כרגע ההגבלה היחידה בבתי הכנסת היא צורך בתו ירוק, אך במשרד הבריאות ירצו לבקש גם הגבלת התקהלויות חמורה יותר של עד 100 איש.

שר הבריאות הורוביץ דורש שיהיו כמה שפחות הגבלות וכבר הצהיר בראיונות שלא יהיו הגבלות בחגים. הדבר תלוי גם בפתיחת שנת הלימודים אף על פי שלפי התחזיות, פתיחת השנה לא צפויה לייצר זינוק גדול בתחלואה.

תפילה בבית כנסת במאה שערים, 18 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
עד מאה איש. בית כנסת בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול אישר קבינט הקורונה את מתווה הסליחות בכותל המערבי. המותווה שאושר כולל הגבלת משתתפים של עד 8,000 מתפללים. המתפללים יחולקו ל-18 קפסולות ברחבת הכותל, ויחויבו בעטיית מסיכה, כשהתקנות ייאכפו על ידי סדרנים.

מתווה הכותל עורר ביקורת בקרב חלק מהפוליטיקאים במפלגות החרדיות. ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף את המתווה וטען לחוסר שוויוניות: "לא הופעות זמרים ובדרנים בהשתתפות אלפים באולמות סגורים, לא תפילות יום שישי בהר הבית, לא משחקי ספורט המוניים, מחבר הספר למלחמה בקורונה מצא את מוקד ההתפרצות היחיד של הנגיף: מעמדי הסליחות בכותל המערבי. ממשלת ישראל זורקת לפני הכל את הטלית והתפילין. על הממשלה להסיר מסדר יומה את החרפה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully