וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר את הרחבת התו הירוק ומתווה הסליחות בכותל

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 7:28

השרים אישרו כי התו הירוק יחול על עובדים במסעדות, בחינוך ובמערכת הבריאות. מתווה הסליחות בכותל המערבי שאושר כולל הגבלת משתתפים - עד 8,000 מתפללים שיחולקו ל-18 קפסולות. הורוביץ: "הופעות ענק מאיימות על פתיחת הלימודים"

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) את מתווה הסליחות וכן את הרחבת תקנות התו הירוק. משרד הבריאות ביקש להגביל את הפטור מבידוד שניתן למחלימים בחזרה מחו"ל, ולהתנות אותו בקבלת מנת חיסון אחת ובחצי שנה מההחלמה, אך הנושא יעלה לדיון בהמשך.

מתווה הסליחות בכותל המערבי שאושר כולל הגבלת משתתפים - עד 8,000 מתפללים. המתפללים יחולקו ל-18 קפסולות ברחבת הכותל המערבי, ויחויבו בעטיית מסיכה והתקנות ייאכפו על ידי סדרנים.

כמו כן, לפי ההחלטה שהתקבלה, התו הירוק יחול כעת גם על עובדי מערכת הבריאות, עובדי מערכת החינוך ועובדי מוסדות רווחה. כמו כן, יוחל המתווה גם על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת התו.

סליחות בכותל המערבי בנוכחות מצומצמת של משתתפים, בשל מגבלות הקורונה. 27 בספטמבר 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
סליחות בכותל המערבי, ספטמבר 2020/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בדיון כי "צריך לעשות הגבלה על התקהלויות המוניות, במיוחד כשאנחנו לוקחים סיכון ופותחים שנת לימודים, אבל זה לא על סדר היום בקבינט הזה פשוט כי אין יכולת לתאם את זה עם משרדים אחרים, וגם אין רצון מצד משרד האוצר לפצות את הענפים שיפגעו מזה. בסוף דברים בחשיבות פחותה מזה כמו הופעת ענק מאיימים על פתיחת שנת הלימודים".

לאחר מכן, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב העלה את הסכנה בטיסות לאומן בראש השנה, ושר החוץ יאיר לפיד סיפר ששוחח על הנושא עם שר החוץ של אוקראינה.

בר-לב: "נראה לי מוזר שאנחנו מתעלמים מפצצה מתקתקת. אומן. מאה אלף איש. שם בצפיפות עולים על מטוס, מתפזרים לבתים, אחר כך מתפזרים לבתי כנסת. יש כאן מגה אירוע".

לפיד: "דיברתי עם שר החוץ של אוקראינה על זה. הם היו קצת מתוסכלים מהאירועים של שנה שעברה אבל הם יירתמו".

בר-לב: "קחו בחשבון ש-15 אלף איש כבר מזמן שם. בנושא האכיפה משטרת ישראל עושה את המקסימום, אבל מי שחושב שאם התרחישים הפסימיים יתממשו ואנשים יחזרו חולים מאומן או מבתי הספר והפתרון יהיה אכיפה - הוא טועה. שאף אחד לא ישלה את עצמו".

שרת הפנים איילת שקד הדגישה כי "אם עושים מתווה לכותל אז צריך לעשות גם מתווה להר הבית. גם שם מתפללים המון אנשים".

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג 28 ביויל 2021/ראובן קסטרו

פרופ' רן בליצר אמר כי יש לפעול לאיזון נתוני התחלואה, ברקע פתיחת שנת הלימודים. "אנחנו עדיין בין 100-90 חולים חדשים קשים ביום. צריך לגדר סיכונים בהתקהלויות. צריך לתת הנחיות לציבור לחגים. אם עושים אירוע גדול שלפני זה אנשים יעשו בדיקות. זה כדי להקטין בצורה משמעותית את חגי תשרי. התחסנות הצעירים היא מאד חשובה".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"צריך הגבלות על התקהלויות המוניות". הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

"אנחנו רואים האטה משמעותית מאד בגידול התחלואה, אבל עדיין יש עלייה, ובמקביל לזה מספר הקשים ממשיך לעלות", הבהיר פרופ' אלי וקסמן, ראש הצוות המייעץ למל"ל. "אנחנו לא בירידה ולא בלמנו. אם העלייה של המאומתים תתחדש בצורה מהירה אז אנחנו נראה עלייה מהירה גם בקשים. הפתיחה של הלימודים והחגים עלולים להביא עלייה כזו".

לדבריו, "יש סיכון שהמספרים לא יתקזזו ולזה אנחנו צריכים להיערך. אנחנו לא צריכים להתכונן לתרחיש האופטימי אלא לתרחיש שאנחנו לא יכולים לשלול. לכן יש סיכון בפתיחת בתי הספר ואירועי החגים. לכן חייבים לצמצם את הסיכון ככל הניתן: הגבלת תוקף של התו הירוק, צמצום התקהלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully