וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה כתב להרצוג: "אל תהסס להיעזר בי, מצדי תסמס 10 פעמים ביום"

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 20:12

הנאשמים בתיק 4000 צירפו התכתבות בין מנכ"ל וואלה! לשעבר להרצוג בהתנגדות שהעבירו להודעת הפרקליטות על השלמת חקירה. בהודעות שנכתבו ב-2015, אז הרצוג התמודד לראשות מפלגת העבודה, כתב לו ישועה: "תסמס לי בכל שעה", והנשיא הנוכחי השיב: "תודה על הכול"

הנאשמים בתיק 4000, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובעלי השליטה בקבוצת בזק-וואלה שאול ואיריס אלוביץ', הודיעו היום (שני) כי הם מתנגדים להודעת הפרקליטות על השלמת חקירה. לבקשה שהעבירו לבית המשפט צירפו התכתבות של אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה!, עם הנשיא יצחק הרצוג בעת שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה ב-2015.

"ברכות על סקרים", כתב ישועה, "אל תהסס להיעזר בי ולסמס, בכל שעה. מצדי עשר פעמים ביום. החברה בסדר איתך?".והרצוג השיב: "הכול בטיפול, תודה ממש על הכול". עו"ד בעז בן צור, המייצג את נתניהו, הזכיר כי מי שעומד לדין הוא נתניהו בשל "היענות חריגה", לעומת התכתבויות כאלו שיוצגו במהלך החקירה הנגדית, שצפויה להתחדש באמצע חודש ספטמבר.

דיון | תיקי האלפים 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אל תהסס להיעזר בי". ישועה/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול הודיעה הפרקליטות אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא תזמן את אבי אלקלעי, לשעבר העורך בפועל של אתר וואלה!, להשלמת חקירה, בעקבות התכתבויות שנמצאו לאחרונה בטלפון של העד המרכזי ישועה.

הנאשמים מתנגדים לכוונת הפרקליטות לבצע השלמת חקירה קצרה וממוקדת של אלקלעי, ודורשים כי אם הפרקליטות רוצה לבצע השלמת חקירה - עליה לבקש לעצור את ההליך המשפטי ולחקור את כל העדים הרלוונטיים לחומר החדש שנחשף לאחרונה בעקבות הנחיית בית המשפט לעבור על תוכן הטלפון של ישועה באופן יסודי.

"המאשימה מנסה לנצל את מחדליה שלה כדי לבצע בשלב מאוחר זה השלמות ומקצה שיפורים", טען בן צור. "בנסיבותיו הספציפיות של ענייננו, טענת המאשימה כאילו 'השלמת חקירה' באופן המבוקש על ידי המאשימה היא פררוגטיבה הנתונה לה, היא מופרכת".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, חגיגות 100 שנה למכבי העולמית. אריאל שלום
הרצוג/אריאל שלום

הסנגורים עו"ד ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, שמייצגים את שאול ואיריס אלוביץ', כתבו כי "מתבקש בית המשפט הנכבד להורות למאשימה שלא לערוך את 'השלמת החקירה' הפסולה אותה 'הודיעה' שבכוונתה לערוך. בפתח הדברים, בנסיבות העניין אחת היא משתי ברירות שצריך, בכל הכבוד, שתוצבנה בפני המאשימה: או שתבקש לעצור את ההליך המשפטי על מנת לקיים חקירה מלאה, עם כל חומר החקירה הרלוונטי, ביחס לכל העדים והכל מתוך כוונה לבחון, ביושרה, את התזה שהעמידה ביסוד כתב האישום. או, לחלופין, שתימנע ממהלכים חד צדדיים, חריגים, ומגמתיים כגון ביצוע חקירות מקוטעות, חלקיות ושרירותיות תוך כדי ניהול התיק הפלילי באופן שרק יוסיף ויפגע בו באופן אנוש".

השלמת החקירה עשויה להשפיע על דחיית חידוש הדיונים בתיק 4000, כשהדיון הקרוב נקבע ל-13 בספטמבר. לאור מספר ימים הדיונים המועט בחודש ספטמבר, חקירתו הנגדית של של העד המרכזי אילן ישועה עלולה להידחות עד לאחר החגים.

במהלך החקירה הנגדית של ישועה, טען עו"ד חן כי הוא מצא במקרה תכתובות של ישועה עם הרצוג המוכיחות לטענתו כי ישועה נענה לשורה של בקשות של הרצוג. לטענת חן, ההתכתבויות מוכיחות כי לא היתה היענות חריגה מצד ישועה לדרישות הסיקור מצד נתניהו, כפי שטוענת התביעה. בתגובה דרשו הסניגורים כי הפרקליטות תעבור על תכתובות הוואטסאפ והמייל של ישועה עם פוליטיקאים ואנשי תקשורת, ותעביר את החומרים הרלוונטים להגנה, ובית המשפט נענה לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully