וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט החליט: תלמידים שקיבלו מנה ראשונה ייחשבו מחוסנים

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 20:25

יומיים ל-1 בספטמבר, רה"מ כינס דיון בו התקבלו שורת החלטות על מתווה הפתיחה. בין היתר, הוחלט כי כיתות בהן פחות מ-70% התחסנו - ילמדו באופן מקוון. בהמשך, המתווה ישתנה בהתאם לקצב ההתחסנות ורק קבלת שתי מנות תגדיר תלמיד כמחוסן. כל ההחלטות לקראת פתיחת השנה

בווידאו: פרופ' אש מתייחס למתווה הלימודים/צילום: לע"מ

שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, יום רביעי, על פי התכנון - כך קבע הערב (שני) באופן סופי ראש הממשלה נפתלי בנט. בדיון המכריע בנושא מתווה הלימודים בנט קיבל שורת החלטות ובהן שתלמידי כיתות ח'-יב' שקיבלו מנה ראשונה - ייחשבו מחוסנים. זאת, עד 30 בספטמבר, אז ישתנה הרף לשתי מנות חיסון.

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
תלמידי חטיבת ביניים בזמן הקורונה/שלומי גבאי

בדיון הוכרע כי כיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70% - ילמדו באופן מקוון. זריקה זו לא תעניק תעודת תו ירוק ליתר הפעילויות, אלא תאפשר לתלמידים להגיע למוסדות הלימוד. כמו כן, החל מ-30 בספטמבר - היקף ההתחסנות למתווה זה ימדד ביחס לשתי זריקות התחסנות.

עוד נקבע כי ייעשה שימוש נרחב בבדיקות מהירות וכי במהלך חודש ספטמבר, תלמידי כיתות ח'-יב' שילמדו באופן מקוון יקבלו עידוד מהמוסדות להתחסן בבתי הספר כדי להמשיך וללמוד פרונטלית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה במשרד החוץ, ירושלים 8 באוגוסט 2021. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
הלימודים ייפתחו כרגיל. בנט/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

בנוסף, בדיון הוכרע גם כי התו הירוק יוחל על עובדי מערכת החינוך, במקביל להחלתו על סקטורים נוספים במשק. עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ.

בדיון השתתפו שרת החינוך, שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, מתח ביקורת על ההחלטה שלא לאפשר כניסה של מורים ואנשי צוות נוספים ללא תו ירוק. ארז כינה זאת "החלטה בלתי סבירה" וביקש לכנס דיון דחוף בנושא בהשתתפות הארגון. "ארגון המורים מבהיר ומדגיש שמניעת הכניסה מעובדי הוראה בחינוך העל יסודי לעבודתם, וחמור מכך - שלילת פרנסתם, היא החלטה בלתי סבירה או מידתית בשום צורה", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully