וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לאספקת המזון לחגים: הווטרינרים המפקחים על הייבוא מאיימים בשביתה

30.8.2021 / 16:36

חודשיים לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה, הרופאים הווטרינרים מוחים על הגדלת הייבוא מול צמצום כוח האדם: "העמידו אותנו עם הגב אל הקיר ואנחנו לא יכולים לפקח בצורה המיטבית על המזון שאזרחי ישראל צורכים", הזהיר יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים

הרופאים הווטרינרים שעובדים בשירות המדינה שוקלים להתחיל בשביתות ועיצומים, חודשיים לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה, במחאה על הרחבת הייבוא וצמצום כוח האדם. "העמידו אותנו עם הגב אל הקיר ואנחנו לא יכולים לפקח בצורה המיטבית על המזון שאזרחי ישראל צורכים", אמר ד"ר מיכאל אטינגר, יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים בשירות המדינה. לעיצומים צפויה להיות השפעה מידית על אספקה של מוצרי בשר וחלב לפני חגי תשרי.

לדברי ד"ר אטינגר, בשנים האחרונות גדל בצורה חדה ייבוא משלוחים חיים, מוצרי חלב ומוצרי מזון נוספים שנתונים לפיקוח התאגיד לפיקוח וטרינרי, ומנגד אין מספיק תקנים של רופאים וטרינריים כדי לפקח בצורה מיטבית ומהירה. "העיכוב בעבודת הפיקוח מהווה הגדלת הסיכון לאיכות מוצרי המזון וגם מייקר את המוצר, בשל התארכות זמן האחסנה בנמלים, לפני שיווקם. בסופו של דבר העלויות האלו מתגלגלות לכיסו של הצרכן", הסביר. "אם, לדוגמה, מגיע משלוח דגים ביום שישי, אין מי שיבדוק אותו והוא ימתין לבדיקה עד ליום ראשון. כל יום נוסף מגדיל את הסיכון לאיכות הדגים, וזה גם מייקר את עלויות היבוא".

נמל עם מכולות. ShutterStock
"אין מי שיבדוק את מוצרי המזון שמגיעים". מכולות של מזון מיובא/ShutterStock

לרופאים הווטרינרים יש תפקיד חשוב בייבוא משלוחים החיים, גם בפיקוח בתחום צער בעלי חיים וגם בהיבט הבריאותי. "האוניות מגיעות כל השבוע, לאורך כל שעות היממה ואין מי שיבדוק מספיק מהר את מוצרי המזון שמגיעים", אמר. "אנחנו לא מספיקים להגיע מספיק מהר לכל מפעל ומפעל ולכל נקודת ייבוא. מדובר במוצרי מזון רגישים", הזהיר. ד"ר אטינגר הסביר כי "לא רק שיש צורך דחוף בהוספת רופאים וטרינרים למערך הפיקוח, הרי שלאחרונה מספרם אף יורד וכשרופא פורש מהעבודה לא מתמנה במקומו רופא מחליף".

ד"ר מיכאל אטינגר הביע תמיהה על תוכנית משרד האוצר להמשיך ולהגדיל את ייבוא המזון לישראל, ללא הכנה בסיסית להגדלת מערך הפיקוח. "אם מדברים, לדוגמא, על פתיחת שוק הביצים וייבוא ביצים לישראל, מישהו הרי צריך לפקח על כך. מדובר בבריאות הציבור. נראה שאף אחד לא נתן דעתו על כך", אמר אטינגר והדגיש כי "גם כך היקפי היבוא של בקר, דגים ומוצרי חלב, גדלו בהיקפים גדולים מאד בשנתיים האחרונות, ללא שניתן לכך כל מענה בהיבט של הפיקוח ושמירה על בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully