וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא-ביטון: אפשר ללמד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום להיבט החברתי

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 16:57

במהלך דיון בכנסת בו מציג משרד החינוך את היערכותו ל-1 בספטמבר, אמרה שרת החינוך כי "אפשר להתחיל ללמד בשיטות אחרות, לתת יותר מקום לצדדים החברתיים". בהמשך טענה כי הביאה את לימודי התנ"ך כדוגמה: "זה גם פחות תרגילים במתמטיקה ופחות טקסטים בספרות והיסטוריה"

בווידאו: שרת החינוך בוועדת החינוך בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, אמרה היום (שני) במהלך דיון על פתיחת שנת הלימודים כי "אפשר ללמוד פחות פרקים בתנ"ך ולתת יותר מקום להיבט החברתי". את הדברים אמרה במהלך דיון בכנסת של ועדת החינוך בראשות ח"כ שרן השכל, בו מציג משרד החינוך את היערכותו לפתיחת שנת הלימודים ביום רביעי הקרוב.

"אפשר להתחיל ללמד בשיטות אחרות, לתת יותר מקום לצדדים החברתיים, לאפשר יותר פעילויות הפגה, לעשות את הדברים בנחת", אמר שאשא-ביטון במהלך הדיון. "אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לאפשר להם לסגל מחדש את הרגלי הלמידה". בהמשך, טענה שרת החינוך כי הביאה את לימודי התנ"ך כדוגמה: "זה גם פחות תרגילים במתמטיקה ופחות טקסטים בספרות והיסטוריה".

בפתח דבריה, אמרה שאשא-ביטון כי היא "מודעת לחששות ההורים והחששות בציבור לקראת פתיחת שנת הלימודים. כולנו רוצים לתת סביבה בטוחה, אבל מדובר בניהול סיכונים ובמתווה שגובש יחד עם משרד הבריאות, שיאשר להחזיר את היעדים למערכת ולעשות את המקסימום כדי לשמור את הבריאות שלהם ואת רצף הלמידה בבתי הספר".

ועדת החינוך בכנסת 30 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"צריך לזכור שגם המורים עברו שנה לא פשוטה". שאשא-ביטון עם ח"כ שרן השכל, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שרת החינוך התייחסה גם למורי מערכת החינוך, ואמרה כי "צריך לזכור שגם המורים עברו שנה לא פשוטה. לחלק מהמורים היו גם ילדים בתוך הבית שאתם היו צריכים להתמודד. גם הם צריכים את המעטפת, צריכים שאנו כמשרד נאפשר להם לעשות את העבודה בשנה הקרובה בצורה רגועה".

עוד אמרה כי מערכת החינוך היא אחת המערכות היותר מבוקרות בכל הקשור לקורונה. "בעקבות היקף הבדיקות - מעל מיליון בדיקות - אנחנו נגלה מספרים של מאומתים שאולי לא הכרנו לפני כן", אמרה. "בזכות הבדיקות נזהה הרבה מאוד מאומתים וכך נוכל לבודד מסה קריטית של מאומתים ונמנע הדבקה. אני שומעת את הדיבור על ימי בידוד ופגיעה כלכלית ואני רוצה להגיד שהורים שיצטרכו להיות מבודדים בגלל ילד שנכנס לבידוד, זה יהיה על חשבון ימי חג ולא על חשבון ימי עבודה".

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, אמר כי "השנה הזאת תהיה שנה לא פשוטה. הקורונה לא בורחת ולא תעזוב אותנו גם אחרי שמחת תורה ואני מניח שהיא תלווה אותנו גם בהמשך השנה. נצטרך לחיות לצידה גם במהלך שנת הלימודים הקרובה. יהיו תלמידים שיצטרכו ללמוד בצורה מקוונת, יהיו בתי ספר שנאלץ לסגור כפי שסגרנו את בית הספר של חסידות גור בערב בגלל תחלואה גבוהה. מערכת החינוך מוכנה לפתיחה שלה ב-1 בספטמבר, היא לא תהיה קלה ולא תהיה פשוטה. יחד עם המורים והמנהלים וההורים נוכל על השנה הזאת".

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

מנתוני משרד החינוך שהוצגו מול הוועדה עולה כי 81% מתלמידי כיתות י'-י"ב הם מחוסנים, לצד 53% מתלמידי כיתות ז'-ט'. באשר לצוותי ההוראה, 86% מהם חוסנו.

אמש נודע כי ימים ספורים לפתיחת שנת הלימודים, 124,412 תלמידים ו-6,560 אנשי צוות נמצאים בבידוד. מבין אלה, 34,005 ו-2,195 הם חולים מאומתים.

עשרות האלפים הללו אינם היחידים במערכת החינוך שיישארו בבית ב-1 בספטמבר - גם כיתות ח'-י"ב שבהן יש פחות מ-70% מחוסנים בערים אדומות יפתחו את שנת הלימודים מרחוק. רשימת הערים האדומות כוללת בין היתר ערים כמו אילת, חולון ובת ים. עד היום בוצעו 343,622 בדיקות סרולוגיות בערים, מתוכן 33,328 תוצאות חיוביות, המהוות כ-10% מכלל הבדיקות.

האלימות במערכת החינוך בחברה הערבית

בדיון שהתקיים היום בוועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים בחברה הערבית, אמר מנהל אגף בכיר בחברה במשרד החינוך, עבדאללה חטיב, כי ל-9,000 תלמידים בגילאי 18-12 בחברה הערבית נפתחו תיקים במשטרה וכי 121,700 תלמידים בגילאי 18-6, המהווים כ-52% מכלל התלמידים בחברה הערבית, מוגדרים כתלמידים בסיכון גבוה.

לדברי חטיב צריך להציל את החיים של אותם התלמידים, ולשם כך יוצמד לכל תלמיד חונך אישי שילווה אותו וייתן מענה לצרכיו הלימודיים. עוד אמר חטיב כי המשפחה היום בחברה הערבית השתנתה. "צריך להעלות את המודעות של ההורים לחינוך של ילדיהם. חלק מההורים לא מתעניינים בלימודים של הילדים שלהם".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל אמרה כי הוועדה תקיים גם דיון חירום בעניין האלימות במערכת החינוך בחברה הערבית בעקבות הנתונים שעלו בישיבה. "אנחנו פותחים את שנת הלימודים כסדרה ויש פה חברה שלמה של תלמידים שפוחדים לקום בבוקר וללכת לבית הספר. יכול להיות שצריך להציב מגנומטרים בכניסה לבתי הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully