וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יודעים לקנות מטרנה כשצריך": עצורה ביטחונית בחודש התשיעי צפויה ללדת בכלא

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 11:34

פלסטינית בת 26, המואשמת בניסיון פיגוע בחודש במרץ, צפויה ללדת בכל יום - ובשב"ס נערכים להחזיק בתינוק בכותלי הכלא. עשרות מפגינים, בהם ח"כ סלימאן מהרשימה המשותפת, מחאו מחוץ לכלא בעודם מחזיקים בדגלי פלסטין וקוראים לשחרורה. הפרקליטות הצבאית: כשירה לעמוד לדין

עצורה ביטחונית בבית הסוהר דמון, המואשמת בניסיון פיגוע, נמצאת בחודש התשיעי להיריונה כשהיא צפויה ללדת בכל יום, ובשב"ס נערכים להחזיק בתינוק בתוך כותלי הכלא. גורם בשב"ס אף אמר לוואלה! כי הם "יודעים לקנות גם מטרנה או טיטולים כשצריך".

העצורה הפלסטינית, אנהאר דאר אלדיק, בת 26 מהכפר ניעמה שליד רמאללה, מואשמת בתקיפה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין בפיגוע הדקירה במאחז חוות שדה אפרים הסמוך, שאירע ב-8 במרץ. היא עצורה עד תום ההליכים, תוך שמשפטה מתנהל בבית המשפט הצבאי יהודה שבמחנה עופר. אלדיק צפויה ללדת תחת שמירה בחדר לידה של בית חולים בחיפה, ולדבריה, בניתוח קיסרי, ולאחר שתתאושש - תושב לכלא עם תינוקה.

עצירה ביטחונית בחודש התשיעי להריונה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הניפה סכין במטבח המשפחה בעוד בת ה-8 ברחה מהבית עם אחותה בת השנה. אנהאר דאר אלדיק/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כמה עשרות מפגינים, בהם ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, מחאו ביום ראשון מחוץ לכלא בהזדהות עמה, כשהם מניפים דגלי פלסטין וקוראים לשחררה. המוחים החזיקו בשלטים בשלוש שפות, קראו קריאות קצובות ואחת המשתתפות הציגה מיצג כשהיא כרוכה בחוטי תיל, עליהם היו נעוצים צעצועי תינוק.

התקנות מאפשרות לשב"ס להחזיק בתינוק עם אמו עד מלאת לו שנתיים, אך נכון לעכשיו בכל מתקני שירות בתי הסוהר ישנה רק תינוקת אחת - בתה של אסירה פלילית המוחזקת עמה בכלא הנשים נווה תרצה. תינוק המוחזק עם אסירה בטחונית הינו בכלל אירוע חריג ולידה לאסירה בכלא אינה זכורה כלל בשירות בתי הסוהר.

עאידה תומא סלימאן במהלך הפגנה לשחרור עצירה ביטחונית בחודש התשיעי להריונה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפגנה לשחרור אלדיק מבית הכלא, ראשון/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על פי כתב האישום שהוגש נגדה כחודש אחרי ניסיון הפיגוע, אלדיק עברה תחת גדר המאחז, והתקרבה לבית במאחז. אשתו של בעל הבית אז שמעה את נביחות הכלבים, וכשיצאה לברר את ההתרחשות היא הבחינה בה. על אף קריאותיה להתרחק, אלדיק המשיכה להתקדם לעברה, נאבקה בה ותוך שהאישה מתקשרת לבן זוגה ומזעיקה עזרה, נכנסה הפלסטינית לבית ופסעה למטבח, תוך שבתם בת השמונה של בעלי הבית בורחת החוצה עם אחותה בת השנה.

בתוך כך, אלדיק לקחה סכין מהמטבח, הניפה אותה אל מול האישה וכשזו יצאה למרפסת וסגרה את הדלת, אלדיק הדפה אותה וניסתה לפתוח אותה, מניפה את הסכין. אותה שעה הגיעו הבעל ואחיו אשר שמעו את הזעקות לעזרה, הגיס דרך את אקדחו והבעל הורה לאלדיק בערבית לעזוב את הסכין. היא הסתובבה אחור, ראתה אותם ואת האקדח - ושמטה את הסכין. אז הם השתלטו עליה והחזיקו בה עד הגעת כוחות הבטחון שעצרו אותה - והיא עצורה מאז.

עצירה ביטחונית בחודש התשיעי להריונה ובן זוגה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
נכנסה לבית המשפחה ואיימה בסכין. אלדיק עם בן זוגה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בחודש אפריל הורה בית המשפט על מעצרה של הנאשמת עד לתום ההליכים המשפטיים, בהסכמת בא כוחה. גורמים פלסטינים אומרים כי מאז מעצרה, זכתה לביקור אחד בלבד של בעלה.

כמו כן, לפי מקורות פלסטיניים, מוחזקים בישראל 4,850 אסירים ועצירים, מהם 41 נשים שמתוכן 12 אמהות לילדים. אלדיק היא בעצמה אמא לילדה, ג'וליה, והלידה הצפויה בקרוב תהיה לידת ילדה השני. משפחתה פרסמה בשבוע שעבר מכתב בו היא מביעה את חששותיה מהלידה ומהצפוי לה ולתינוקה בכלא.

ביום שישי המשלחת הפלסטינית לאו"ם בג'נבה שלחה פנייה דחופה לקהילה הבינלאומית בבקשה לפעול לשחרורה, מטעמים הומניטריים, בין היתר בשל מצבה הנפשי הירוד ודיכאון וחששה מפני גורל עוברה לאחר הלידה. עם זאת, בפרקליטות הצבאית אומרים כי במסגרת ניהול ההליכים נתקבלה חוות דעת פסיכיאטרית בעניינה של אלדיק, ממנה עלה כי היא כשירה לעמוד לדין. לאחרונה, ביקש בית המשפט הצבאי חוות דעת משלימה בעניין מצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully