וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושים בעמק הירדן אחר תנין שנצפה באזור הגבול

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 8:43

רשות הטבע והגנים מקיימת בדיקות לאיתור החיה, לאחר שקיבלה דיווח מהצבא שתנין נצפה בירמוך. במקביל, מתבצעת בדיקה מול אתר חמת גדר אותו הנהר מקיף, ושם פועלת חווה שחיים בה כ-70 תנינים. לפי שעה, לא נשקפת סכנה ליישובים והקיבוצים באזור

תקיפת תנין/מערכת וואלה

רשות הטבע והגנים קיבלה דיווח הבוקר (ראשון) מהצבא על תנין שנראה בנהר הירמוך, המהווה את הגבול בין ישראל לירדן. הרשות מקיימת בדיקות מול הצבא לאימות המידע, וכן על מנת לקבל אישור לחציית גדר המערכת כדי לבצע חיפוש באזור - שכן הגדר נמצאת בתוך שטח ישראל, מעט לפני הנהר.

במקביל, מתבצעת בדיקה מול אתר חמת גדר אותו הירמוך מקיף, ושם פועלת חווה שבה חיים כ-70 תנינים. באזור בו נטען כי התנין נצפה - פערי הגובה של האתר מול הנהר אינם משמעותיים.

לפי שעה, לא נשקפת סכנה ליישובים והקיבוצים באזור עמק הירדן, שכן גדר המערכת לא תאפשר לתנין לחצות לתוך שטח ישראל ובנוסף כי סביר להניח שהתנין יעדיף להישאר במים מאשר לצעוד מרחק ביבשה.

בתוך כך, אם הצבא יאשר לאנשי רט"ג לעבור את גדר המערכת ולסרוק אחר התנין בירמוך, קרוב לוודאי שהדבר ייעשה בשעות החשיכה, אז ניתן לאתר עם זרקור שתי נקודות נוצצות שהן עיניו של התנין. בעוד התנין מסנוור וקפוא למקומו, מאגפים אותו מאחור ולוכדים אותו בעניבה הנכרכת סביב צווארו.

האזינו לדיווח ב-103FM

עשרות ק"מ מדרום לשם, נמלטו לפני עשר שנים עשרות תנינים מחוות תנינים בפצאל שבבקעת הירדן, אחד מהם הספיק להגיע סמוך לבריכת השחיה של מושב יפית. כל התנינים נלכדו והוחזרו לחווה. ב-2015 שוב נמלט תנין מהחווה ונתפס במטעי התמרים של מושב יפית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרוקודיל. ShutterStock
בשלב זה לא נשקפת סכנה ליישובים והקיבוצים בעמק הירדן/ShutterStock

בעבר נפוצו אגדות על תנין שנמצא בכנרת ואף נערכו בעקבותיהן חיפושים אחר התנין, אבל התברר כי מדובר היה בדיווחי שווא. דיווחים דומים, שלא העלו דבר, היו בעבר גם מפי עוברי אורח שטענו כי ראו תנין בירקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully