וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בחדרה: ראש העיר צביקה גנדלמן יואשם בעבירות שחיתות

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 21:00

פרקליטות תל אביב החליטה להגיש כתב אישום נגד ראש העיר בגין מרמה והפרת אמונים, וכן כתבי אישום נגד מזכירת לשכתו ונהגו. גנדלמן יואשם בעבירות שבוצעו ב-2018-2013

פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב הודיעה היום (ראשון) על החלטתה להגיש כתב אישום נגד ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן, בגין עבירות מרמה, הפרת אימונים ועבירת מחשב. כמו כן, הוחלט להגיש כתבי אישום נגד מזכירת לשכתו ונהגו. את ההודעה קיבלו עורכי הדין המייצגים את השלושה.

תא"ל במיל' גנדלמן נחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. על פי מכתב השימוע שנשלח אליו, העבירות בוצעו בין אוקטובר 2013 ליוני 2018, אז כיהן גנדלמן בנוסף לתפקידו הנוכחי גם כראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

זמן קצר לאחר מעצרו של גנדלמן ב-2018, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הדיח אותו מהמפלגה.

צביקה גנדלמן. שלומי גבאי
יואשם בעבירות שחיתות. גנדלמן/שלומי גבאי

הפרשה נחשפה לפני שלוש שנים עם מעצרו של גנדלמן. ממכתב השימוע שנערך בשנה שעברה עולה כי, גנדלמן נקלע לניגוד עניינים לאחר שנבחר לתפקיד בעזרתו של סמי לוי, קבלן ויזם נדל"ן שמילא שורת תפקידים בעירייה בהם מ"מ ראש העיר, וחש "מחויבות אישית עמוקה" כלפיו. נטען כי ראש העיר אף חשש שלוי יפעל למניעת בחירתו מחדש וכי למרות זאת, לא דיווח על ניגוד העניינים ולא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין.

על פי החשד, ניגוד העניינים של גנדלמן התבטא במתן גישה ישירה ללוי ללשכתו באופן תדיר וטיפול בבקשותיו להעסקה וקידום עובדים בעירייה. עוד נטען כי ראש העיר לא פסל עצמו מלדון בענייניו של לוי, ולקח חלק פעיל בכמה מהם. בין היתר דן בבקשה של חברה הנמצאת בבעלותו להכשיר חריגת בנייה בבניין משרדים בעיר, חתם על היתר בנייה לפרויקט נדל"ן שלקבלן היה בו אינטרס כלכלי מהותי והיה שותף למתן היתר בנייה לבית אבות סיעודי על קרקע בבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully