וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: עשרות הרוגים במתקפה של החות'ים על בסיס דרומי

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 15:05

דובר הכוחות המקומיים, הנתמכים על ידי הקואליציה הסעודית, אמר כי לפחות 30 חיילים נהרגו ועוד 60 נפצעו במתקפה של המורדים הפרו-איראנים, שכללה טילים ומל"טים, על בסיס אל-ענד

כוחות של ממשלת תימן בחילופי אש עם החות'ים במחוז מאריב, 9 במרץ 2021. רויטרס
כוחות של ממשלת תימן בחילופי אש עם החות'ים במחוז מאריב, 9 במרץ 2021/רויטרס

לפחות 30 חיילים נהרגו היום (ראשון) ועוד 60 נפצעו במתקפה של המורדים החות'ים על בסיס של כוחות הקואליציה הסעודית בדרום-מערב תימן - כך מסרו דובר הכוחות הדרומיים ומקורות רפואיים.

דובר הכוחות של דרום תימן, מוחמד א-נקיב, אמר כי המורדים השיעים הפרו-איראנים תקפו היום כמה פעמים את בסיס אל-ענד בטילים בליסטיים ובמל"טים חמושים. הוא נקב במספר של 30 עד 40 חיילים הרוגים, והוסיף כי מניין ההרוגים עלול עוד לעלות משום שהמחלצים עדיין פועלים בשטח. הכוחות הדרומיים הם חלק מהקואליציה בהנהגת ערב הסעודית.

שני מקורות רפואיים מסרו כי כמה גופות הגיעו לבית החולים הראשי במחוז להג' 'יחד עם עוד 16 פצועים. לא ברור אם בין ההרוגים היו גם אזרחים. תושבים סיפרו כי שמעו פיצוצים עזים באזור הבסיס, השוכן כ-70 ק"מ מצפון לעיר הנמל עדן. כמה תושבים נוספים מהעיר תעז, שמחולקת בין כוחות הממשל לבין החות'ים, אמרו כי הם שמעו שיגורים של טילים בליסטיים מפרבריה המזרחיים של העיר, הנמצאים בשליטת המורדים.

המלחמה בתימן החלה ב-2014, כשהחות'ים פלשו לצנעא והדיחו את ממשלתו של הנשיא עבד רבו-מנסור האדי. בתגובה, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות התערבו בסכסוך במרץ 2015, אולם הן לא הצליחו להשיג הכרעה עד היום. במקום זאת, המלחמה יצרה את המשבר ההומניטרי הגרוע ביותר בעולם ועשרות אלפים נהרגו.

המתקפה היום, אחת הקטלניות ביותר בעת האחרונה, אירעה בזמן של מבוי סתום בשיחות השלום בין הקואליציה הסעודית לבין החות'ים, שביניהם מנסים האו"ם וארצות הברית לתווך. השיחות מתרכזות בצעדים שיובילו להסרת המצור על הנמלים ועל נמל התעופה בצנעא שבשליטת החות'ים בתמורה להבטחה לפתוח בשיחות להפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully