וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן זדורוב במסר ממעצר הבית: "מתחילים להילחם, והולכים עד הסוף"

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 14:17

זדורוב, ששוחרר בימים האחרונים למעצר בית לקראת המשפט החוזר שייערך לו בגין רצח הנערה תאיר ראדה ב-2006 בקצרין, הודה לתומכיו בסרטון שהעלתה אשתו לעמוד הפייסבוק שלה. "תודה שאתם עדיין איתנו"

רומן זדורוב, ששוחרר בימים האחרונים למעצר בית לפני המשפט החוזר הצפוי בגין רצח תאיר ראדה, הודה לתומכיו בסרטון וידאו שפורסם בחשבונה של אשתו אולגה, והבהיר כי הוא מתכוון להיאבק על חפותו.

"תודה רבה לכולם על התמיכה. תודה מכל הלב. תודה שאתם עדיין איתנו", אמר זדורוב בסרטון,
"אנחנו מתחילים להילחם, והולכים עד הסוף".

זדורוב הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ב-2006 בבית הספר בקצרין, ונשלח למאסר עולם. כעת, 15 שנה לאחר מכן, ולאחר ההחלטה לקיים נגדו משפט חוזר, הוא ישהה במעצר בית במהלך המשפט נגדו.

בווידאו: רומן זדורוב במסר ראשון מביתו/מערכת וואלה!

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
נרצחה ב-2006. תאיר ראדה/ג'יני

בהמשך, הציגה ההגנה שתי חוות דעת חדשות הנוגעות לסוג הסכין באמצעותה נרצחה ראדה וכן בסימנים שהיו על מכנסיה. בעקבות כך, הורה בית המשפט העליון כי על בית המשפט המחוזי לבחון את חוות הדעת האלה. לפי מומחה התביעה, אין בחוות דעת אלה ממש, משום שמדובר היה בסימני סוליות נעליו של זדורוב.

בית המשפט המחוזי בחן את חוות הדעת, והחליט בסופו של יום להותיר את ההרשעה על כנה. עם זאת, צוות ההגנה של זדורוב ערער שוב לבית המשפט העליון וגם הפעם הורשע זדורוב ברצח - אך הפעם ההרשעה היתה בדעת רוב. השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל הרשיעו את הנאשם, בעוד השופט יורם דנציגר זיכה אותו מחמת הספק.

לפני שנה הגיש זדורוב ערעור נוסף לבית המשפט העליון. לפני כחודשיים קבע שופט העליון מלצר כי יש לערוך לזדורוב משפט חוזר. המשפט יתחיל במחצית הראשונה של חודש אוקטובר, וייערך ברציפות במשך כשנה בפני השופטים אשר קולה, דני צרפתי ותמר נסים שי. לפני כן, באמצע חודש ספטמבר, יתקיים בבית המשפט המחוזי דיון מכין לקראת המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully