וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם הוא היה שר באפגניסטן. היום הוא שליח מזון בגרמניה

29.8.2021 / 13:07

שר התקשורת לשעבר סייד סאדאת, המחזיק גם באזרחות בריטית, בחר לעבור לגרמניה בדצמבר בתקווה לעתיד טוב יותר. עם זאת, קשיי השפה אילצו אותו לעבוד בינתיים כשליח. אחרי נפילת אפגניסטן, גם משפחתו וחבריו רוצים לעזוב. "אין לי על מה להרגיש אשמה"

שר התקשורת לשעבר של אפגניסטן סייד סאדאת בעת משמרת כשליח מזון בעיר לייפציג, גרמניה, 26 באוגוסט 2021. רויטרס
עזב את הממשלה בשל חילוקי דעות עם אנשי הנשיא. סייד סאדאת/רויטרס

סייד סאדאת היה פעם שר התקשורת בממשלת אפגניסטן, לפני שעבר לגרמניה בדצמבר האחרון בתקווה לעתיד טוב יותר. כעת הוא עובד בתור שליח בעיר לייפציג שבמזרח המדינה. לדבריו, היו באפגניסטן מי שביקר אותו על כך שהסכים למשרה כזו. הוא כיהן כשר במשך שנתיים, לפני שעזב את תפקידו ב-2018. מבחינתו, עבודה היא עבודה.

"אין לי על מה להרגיש אשמה", אמר סאדאת בן ה-49, המחזיק גם באזרחות בריטית, כשהוא עומד עם מדיו הכתומים ליד אופניו. לדבריו, הוא עזב את תפקידו בממשלת אפגניסטן בגלל חילוקי דעות עם מקורבי הנשיא. "אני מקווה שגם פוליטיקאים אחרים ילכו באותה הדרך, ויעבדו עם הציבור במקום רק להסתתר".

סיפורו של השר לשעבר קיבל תשומת לב מיוחדת בעקבות הכאוס במולדתו שנפלה לידי טליבאן. גם בני משפחה וחברים שלו רוצים לעזוב את המדינה ולהצטרף לאלפי אזרחים אחרים העוזבים בטיסות הפינוי או מנסים למצוא נתיבי בריחה אחרים.

עם סיום הנסיגה של הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית, מספר מבקשי המקלט האפגנים בגרמניה זינק מתחילת השנה ביותר מ -130%, כך עולה מנתוני המשרד הפדרלי להגירה ולפליטים.

בווידאו: שר לשעבר בממשלת אפגניסטן שהפך לשליח על אופניים בגרמניה/צילום: רויטרס

אף שעם אזרחותו הכפולה הוא יכול היה להתמקם בבריטניה, שבה בילה חלק ניכר מחייו, סאדאת בחר בגרמניה ועבר אליה בסוף השנה שעברה. הוא ניצל את ההזדמנות האחרונה שלו לעשות זאת לפני חסימת המסלול הזה בעקבות הברקזיט.

סאדאת העדיף את גרמניה משום שהוא האמין שעתידה הכלכלי יהיה טוב יותר מזה של בריטניה ושיהיה לה תפקיד מוביל בענפי התקשורת וטכנולוגיית המידע בטווח הארוך. למרות הרקע שלו, הכולל תארים בתקשורת ובטכנולוגיית מידע, הוא התקשה למצוא עבודה התואמת את כישוריו. ואולם, ללא שליטה בגרמנית, הסיכויים שלו היו קלושים.

"השפה היא החלק החשוב ביותר", הסביר. בכל יום, הוא לומד גרמנית במשך ארבע שעות בבית ספר לשפות, לפני שהוא מתחיל משמרת ערב של שש שעות כשליח של חברת "ליפרנדו", שבה החל לעבוד הקיץ.

"הימים הראשונים היו מרגשים, אך קשים", תיאר את האתגר בללמוד לרכוב על אופניים בתוך העיר. "ככל שאתה יוצא וככל שאתה רואה אנשים יותר, כך אתה לומד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully