וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכח שורת מקרי הרצח: המפכ"ל כינס הערכת מצב מיוחדת על האלימות בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 12:56

קובי שבתאי הגיע לדיון שבו השתתפו גם מפקד מחוז מרכז, מפקד מג"ב ובכירים נוספים. במקביל, מפקד מחוז צפון לשעבר התייחס לאלימות בריאיון ב-103FM: "במגזר הערבי יש 400-300 אלף כלי נשק בלתי חוקיים, זה מייצר תחושות של חוסר ביטחון וחוסר משילות - אין דין ואין דיין"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי זימן היום (ראשון) הערכת מצב מיוחדת במשטרת מחוז מרכז ברמלה, נוכח שורת מקרי הרצח והאלימות האחרונים בחברה הערבית. בדיון ישתתפו המשטרה, לרבות מפקד המחוז, ראש אג"מ, ראש אח"מ, מפקד מג"ב, וכן מפקדי תחנות, אנשי מודיעין וחקירות.

בתוך כך, סגן המפכ"ל ומפקד מחוז צפון לשעבר התייחס לאירועים האחרונים בריאיון ב-103FM, והביע דאגה מהיקף הנשק הבלתי חוקי המפוזר בחברה הערבית. "המשטרה עושה כל שביכולתה כדי לאתר את כלי הנשק. גם אם תופסים מאות בחודש, יש שם הרבה מאוד. הנשק קיים שם ונעשה איתו שימוש כל ימות השבוע. לפעמים יורים לאזהרה ולפעמים לתכלית. זה מייצר תחושת חוסר ביטחון, לצד פגיעה באנשים ובחפים מפשע. התחושה היא של חוסר משילות - אין דין ואין דיין. אני מכיר את המשטרה היטב - היא עושה ככל שביכולתה", אמר ניצב בדימוס זהר דביר. הוא העריך כי בחברה הערבית יש "400-300 אלף כלי נשק בלתי חוקיים".

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
שבתאי באירוע משומף ליהודים וערבים בלוד, מאי האחרון/ראובן קסטרו

הוא קרא לחזק ולהגדיל את כוחות המשטרה, ובפרט את כוחות היס"מ. "יש כאן מערכת שיודעת לטפל בצורה אפקטיבית ומהירה בכל מי שפורע חוק - בין אם הוא יהודי ובין אם הוא ערבי", אמר דביר, שציין כי "היחידה כוללת היום בסך הכול 2,200 שוטרים", שהם אלה "שעומדים בסוף מול הפגנות, התראות, חסימות צירים וגם חיפושי אמל"ח".

"צריך לשלש את הכוח הזה, שיודע להיות חוצץ אזרחי - ואם צריך להפעיל נשק חם בצורה מדויקת. במקרה הצורך, הם יודעים להפעיל גם נשק פחות מקטלני (נפ"ק), ובצורה נכונה ומדודה", טען דביר. "במקום להמציא מבנים חדשים, יש מבנה קיים שקוראים לו משטרה, יס"מ, מג"ב. יש לו פלוגות מילואים שגם הופעלו במקרה הזה. הכוחות האלה יודעים לעשות את העבודה הזו, המדודה. צריכים לקחת את זה, ולהגדיל תקנים. שכשאתה מתקשר ואומר ששורפים לך את האוטו או את בית הכנסת, אתה רוצה את הכוחות שם בתוך 5 דקות".

אתמול נורה למוות בכפר קאסם עבד קרמטה, תושב ג'לג'וליה בן 26. לאחר שנפצע פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו, שלושה חודשים בלבד לאחר חתונתו. זה היה המקרה השלישי החשוד כרצח תוך יממה בחברה הערבית, שסופרת כבר 78 מתים מתחילת השנה.

מוקדם יותר אתמול, אנאס אלוחאוח בן ה-18 נורה למוות כששהה ברכבו ברחוב שדרות צה"ל בלוד. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא כשהוא מחוסר הכרה, שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה, כשמפרטים ראשונים עולה כי מדובר בחיסול על רקע סכסוך בין משפחות.

לפני כן, בלילה שבין שישי לשבת, נורה למוות אברהים אבו עמרה, תושב תל שבע כבן 30, סמוך לביתו. מהמשטרה נמסר כי תושבי היישוב פינו את הגבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שנורה, וכי שם נקבע מותו. נבדק חשד לפיו האירוע התרחש על רקע סכסוך בין משפחות. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully