וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בתאילנד המומים ממותו של בן ה-9 מעקיצת המדוזה: "כולם מרוסקים"

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 11:52

הרשויות במדינה מזהירות זה שנים מסכנת העקיצה הארסית של המדוזה הקובייתית - שהביאה למותו של הילד בחוף ידוע ופופולרי - שבו אף הוצב שילוט אזהרה. "זה סיפור מחריד. לא נראה לי שמישהו מהישראלים ירשה לילד שלו להיכנס למים בשנתיים הקרובות"

הישראלים בתאילנד נסערים הבוקר (ראשון) ממותו של הילד בן התשע, שנעקץ על ידי מדוזה ארסית באי קופנגן. "כולם פה די בהלם ממה שקרה", אומר אחד מהם, "האנשים שהכירו את האבא והילד כולם בהלם, מרוסקים טוטאלית".

הילד, שמתגורר במדינה, נעקץ על ידי מדוזה קובייתית, המוכרת גם בשם "צרעת הים". על פי הדיווחים, הוא שיחק באחד מחופי האי בדרום-מזרח המדינה, נגע במדוזה והורעל למוות. הוגשה לו עזרה ראשונה לפני שנלקח לבית החולים הבינלאומי בקופנגן, שם נאלצו לקבוע את מותו.

"זה סיפור מחריד", אמר לוואלה נ', ישראלי המתגורר באי זה חמש שנים, על התקרית שהתרחשה בחוף האדרין, אחד החופים המוכרים בתאילנד, מקום שלפני תקופת הקורונה נערכו בו מסיבות הפול מון המפורסמות. "הקהילה הישראלית בדיכאון מזה, זו שיחת היום פה בקרב הקהילה ולא נראה לי שמישהו מהישראלים ירשה לילד שלו להיכנס למים בשנתיים הקרובות. יעבור זמן עד שיירגעו".

מדוזה קובייתית. ויקיפדיה, אתר רשמי
"הקהילה הישראלית בדיכאון". מדוזה קובייתית/אתר רשמי, ויקיפדיה

נ', שלא היה במקום, סיפר כי בשבת האחרונה, כבכל שבת, שהו בחוף כמה משפחות ישראליות, כמו גם רבים אחרים. הוא הסביר כי הסכנה מהמדוזות הקובייתיות הקטלניות ידועה לכל מי שגר שם, וכבכל חוף בתאילנד הוצב במקום שילוט אזהרה. בחוף הזה ישנו אף מתחם גדול מגודר ברשת במים, בצורת "ח", הנחשב בטוח ומיועד לאפשר שחייה במרחב שהמדוזות לא נכנסות אליו. אלא שרבים בוחרים שלא לשחות שם מפני שהוא לא במיקום הכי נוח, ולא נמצא מול האזור הפופולרי שבו רבים יושבים על החוף.

הוא סיפר כי ככל הידוע לו, זה מה שאירע אתמול: "הילד שכשך במים רדודים ממש עם עוד ילדים לאורך היום, אבל לא בתוך המתחם המגודר ברשת. בשלב מסוים הוא יצא מהמים בצרחות שכולם שמעו, אמר שנצרב, הגישו לו עזרה ראשונה - אבל תוך זמן קצר הוא איבד הכרה ולקחו אותו לבית חולים שנמצא כרבע שעה נסיעה משם, אך לשווא".

לדברי נ', לא רק הקהילה הישראלית מדברת על התקרית. גם התאילנדים נחרדו מהסיפור, אבל מזכירים שכל שנה בין יולי לאוקטובר יש מקרים כאלה, גם אם לא כולם מסתיימים במוות. מקרה של אזרח גרמני שמת מצריבה כזו התפרסם ב-2015.

הרשויות מזהירות מהמדוזות הללו זה שנים. המדוזות הקובייתיות, מבעלי החיים הארסיים בעולם, נפוצות בעיקר בחופי אוסטרליה ובדרום מזרח אסיה, ועלולות להיות קטלניות לבני אדם. העקיצה מהמדוזה הדומה לקובייה עלולה לגרום לכאב עז, לחוסר תחושה בשרירים, לכאבי בטן וגב, לסחרחורת, להקאות, ללחץ בחזה ואף במקרים קיצוניים גם למוות.

לאנשי משרד החוץ נודע על המקרה, וקונסולית ישראל בתאילנד נמצאת בקשר עם אביו של הילד. השר למשאבי טבע וסביבה של תאילנד הביע צער ותנחומים למשפחה, והורה לרשויות הרלוונטיות לתחקר את האירוע ולהיערך מידית עם ציוד עזרה ראשונה באזורי התיירות העיקריים ובאזורים אחרים שבהם מדוזות רעילות נמצאות באופן קבוע. כן קרא השר לחזק את ההסברה ולהתריע בפני הציבור והתיירים להיות עירניים במיוחד.

"אחרי הצריבה - יש להשתמש בחומץ במהירות האפשרית"

פרופ' דרור אנג'ל, מומחה לאקולוגיה ימית מהחוג לציוויליזציות ימיות מאוניברסיטת חיפה, הסביר כי "רוב הצריבות הקטלניות מתרחשות בחודשי אוגוסט, ספטמבר, אוקטובר. חלק מהמדוזות הקטלניות יוצאות לצוד בלילה, אז מומלץ לא לשחות אחרי השקיעה". עוד הוסיף פרופ' אנג'ל כי אם יש כיסוי דק של העור - מספיקה חליפת לייקרה - הדבר ימנע צריבה, אבל כמובן אותם אזורים שאינם מכוסים הם פגיעים.

"עזרה ראשונה - כשמדובר במדוזות הקופסה, יש להשתמש בחומץ במהירות האפשרית מיד אחרי הצריבה", הוסיף פרופ' אנג'ל. "לא להשתמש במים מתוקים, ולא בקרח! וכמובן, לבדוק מה הרשויות מפרסמות על הנושא עם ההגעה לאזור בו היו מקרי צריבה בעבר. יש ערכה מיוחדת, מצילת חיים, שאפשר לרכוש לטיפול בצריבות הספציפיות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully