וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו: יש לי רק 3 חלופות - לנצח בבחירות, להיהרג או להיעצר

29.8.2021 / 11:06

הנשיא הימני קיצוני של ברזיל ממשיך לפזר איומים, וטען כי אין כוח בעולם שיכול לאיים עליו - ולכן הוא ינצח בבחירות בשנה הבאה או ייהרג. הוא מפגר ברוב הסקרים אחרי מנהיג השמאל לולה דה סילבה, תוך שהוא טוען, ללא ביסוס, שמערכת ההצבעה האלקטורנית תוביל לזיופים

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בטקס צבאי בבירה ברזיליה, 25 באוגוסט 2021. רויטרס
מנסה לגייס את האוונגליסטים. בולסונארו בטקס צבאי בברזיליה, בשבוע שעבר/רויטרס

הנשיא הימני קיצוני של ברזיל ז'איר בולסונארו אמר אמש (שבת) כי הוא רואה שלוש חלופות לעתידו: זכייה בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, מוות או כלא. "יש שלוש חלופות לעתידי: להיעצר, להיהרג או לנצח", אמר במהלך פגישה עם מנהיגים אוונגליסטים. מאוחר יותר, טען בולסונארו כי האפשרות הראשונה אינה באה בחשבון. "אף אדם על פני כדור הארץ לא יאיים עלי".

דבריו נאמרו בזמן שהוא ממשיך להטיל ספק במערכת ההצבעה האלקטרונית בברזיל ומאיים שלא לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. הוא קרא לעבור להצבעה בפתקים מודפסים בלבד, ואמר כי הצבעה אלקטרונית חשופה לזיופים. בולסונארו מפגר ברוב הסקרים אחרי מנהיג השמאל והנשיא לשעבר לואיס אינסיו לולה דה סילבה.

בפגישה עם המנהיגים האוונגליסטיים, בולסונארו מתח ביקורת נוספת על טריבונל הבחירות של ברזיל. "יש לנו נשיא שלא רוצה קרע ולא מעורר כזה, אבל לכל דבר יש גבול בחיים. אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה", אמר. ראש טריבונל הבחירות אמר ביום רביעי האחרון כי אין כל בעיה במערכת ההצבעה האלקטרונית, ואמר כי הדיון על החלפתה בפתקי הצבעה מודפסים היא בזבוז זמן .

בולסונארו הזמין את המנהיגים האוונגליסטים להשתתף בעצרות התמיכה הארציות בו שאמורות להתקיים ב-7 בספטמבר. האלקטורט האוונגליסטי הגדול היה מכריע בניצחון של בולסונארו בבחירות ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully