וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההרשעה: שירה איסקוב נפגשה עם השרה שקד כדי לקדם את שלילת האפוטרופסות

26.8.2021 / 13:02

איסקוב העלתה בפני שרת הפנים שורה של קשיים ביורוקרטיים הנוגעים לחוק לשלילת אפוטרופסות בעקבות עבירות אלימות במשפחה, שעבר בשנה שעברה בכנסת. שקד התחייבה לפעול להסדרת הנושא: "נדאג שנשים כמו שירה לא יצטרכו להיגרר לבתי משפט"

שרת הפנים איילת שקד נפגשה היום (חמישי) עם שירה איסקוב, יממה אחרי שבית המשפט הרשיע את אביעד משה בניסיון לרצוח אותה. במהלך הפגישה, שנערכה במשרדה של שקד בתל אביב, העלתה איסקוב שורה של קשיים ביורוקרטיים הנוגעים לחוק לשלילת האפוטרופסות ממי שביצע עבירות אלימות חמורות בתוך המשפחה, והשרה שקד התחייבה לפעול להסדרת הנושא במשרד הפנים.

במסגרת המאבק של איסקוב בבעלה לשעבר, היא פעלה וקידמה את חקיקת החוק לשלילת אפוטרופסות מהורה שמואשם בעבירות מין או אלימות, שאושר בכנסת בסוף השנה שעברה. זאת, ברקע ניסיון של אביעד משה למנוע מבנם המשותף לקבל טיפול רפואי וחיסונים. עם זאת, במהלך הפגישה עם שקד, איסקוב העלתה את הקשיים הביורוקרטיים שנמשכים גם אחרי קבלת האפוטרופסות - והצורך לחזור לכותלי בית המשפט כדי לקבל אישורים להליכים שונים.

שירה איסקוב ואיילת שקד, 26 באוגוסט 2021. תמונות גולשים
תפעל לקידום הנושא. שקד ואיסקוב, היום/תמונות גולשים

חלק מהנושאים הללו נמצאים תחת סמכות משרד הפנים, ושקד אמרה שתפעל להסדרה שתייתר את הצורך לגשת לבית המשפט ותקל על הנשים והמשפחות. "במשרד הפנים נדאג שכל פעולה שנשים כמו שירה צריכות לעשות בנוגע לילדים ולמעמד אישי תיעשה בצורה פשוטה וקלה בלי צורך להיגרר לבתי משפט", הבטיחה שקד, ואיסקוב הודתה לה על נכונותה לפעול לקידום הנושא. בפגישה השתתפה גם עו"ד מיקי רויטמן, שליוותה את תהליך החקיקה של שלילית האפוטרופסות כיועצת מקצועית של הוועדה למעמד האישה בכנסת.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אתמול את אביעד משה בניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות של איסקוב, אשתו לשעבר, בראש השנה אשתקד. משה הורשע גם בהתעללות בבנם המשותף, שנאלץ לצפות בהתקפה האלימה על אמו. לאחר ההרשעה, איסקוב, שנכחה בעצמה באולם שעת מתן ההכרעה, מסרה: "צדק נעשה פה, לשמחתי נשארתי בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully