וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: לאור התחלואה הגבוהה - נחשוב מחדש על פתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 12:59

ראש מטה בריאות הציבור אילנה גנס אמרה בדיון בוועדת החוקה כי במשרד מעוניינים לפתוח את השנה "כסדרה עם כל האמצעים שיבטיחו עד כמה שניתן מניעת הגעה של ילדים חולים". לפי נותני משרד הבריאות: 95% מהחיוביים בבדיקות המהירות נמצאו חיוביים גם ב-PCR

משרד הבריאות יקיים הערכה מחודשת בעניין פתיחת שנת הלימודים שנקבעה ל-1 בספטמבר - כך אמרה היום (חמישי) אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד. גנס אמרה את הדברים בדיון ועדת החוקה וציינה כי במשרד מעוניינים לפתוח את השנה "כסדרה עם כל האמצעים שיבטיחו עד כמה שניתן מניעת הגעה של ילדים חולים".

"בימים הקרובים תהיה הערכה מחודשת לגבי פתיחת שנת הלימודים", אמרה גנס, לאחר שמנתה את נתוני התחלואה בישראל בפני חברי הוועדה. הדברים נאמרו בתגובה לאמירתו של מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), לפיו "פתיחת שנת הלימודים תביא בהכרח להדבקות וזה פוגע באסטרטגיה של משרד הבריאות לקניית זמן".

גינזבורג ציין כי אם היו מחליטים לפתוח את שנת הלימודים באוקטובר, "הייתם במצב הרבה יותר טוב. כרגע זה סותר את הרצון להגיע לכמה שיותר מחוסנים".

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
בי"ס אחד העם בפתח תקווה, אפריל/ראובן קסטרו

כמו כן, גנס פירטה בדיון על הפערים בין תוצאות הבדיקות המהירות ובדיקות ה-PCR. לפי נתוני המשרד, שיעור החיוביים בבדיקות המהירות עומד על כ-2.5%, בעוד 95% מהנבדקים בהן נמצאו חיוביים גם ב-.PCR

"ראינו מאות ואלפים שיצאו חיוביים בבדיקות האנטיגן המהירות בכניסה לאתרים ו-95% מהם יצאו חיוביים גם לאחר מכן ב-PCR. 62% מהנבדקים הם ילדים בגילאי 12-3. שיעור החיוביים בקרב הנבדקים בבדיקות אנטיגן מהירות עומד על כ-2.5%".

לפי ההנחיות, אדם שבדיקת האנטיגן שלו נמצאת חיובית הוא מחויב בידוד, ונשלח לבדיקתPCR - בתוך 24 שעות מקבלת התשובה. אם לא ביצע בדיקה בתוך 48 שעות, חלה עליו חובת בידוד ל-14 יום ללא אפשרות קיצור.

סימני האטה בתחלואה

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 8,800 בני אדם נוספים אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. מדובר ב-6.57% חיוביים מתוך סך כל 146,849 בדיקות. כמו כן, מספר החולים הקשים ירד ל-680, בהם 135 מונשמים. אתמול מתו 29 חולים בווירוס, כך שמניין המתים מפרוץ המגפה עלה ל-6,909.

עד היום, התחסנו במנת החיסון הראשונה 5,933,086 אנשים בארץ, ו-1,772,367 במנה שלישית. זאת, לאחר ששלשום משרד הבריאות הודיע על הרחבת מבצע החיסון השלישי, כך שיכלול גם את בני ה-30 ומעלה - כמה ימים לאחר שהמבצע הורחב לבני 40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully