וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ניווט בגליל: המשטרה חוקרת ניסיון חטיפת נשק מחייל צה"ל

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 12:24

צוער בה"ד 1 שהיה במהלך ניווט לילי סמוך לכפר כעביה הותקף על ידי גבר ערבי שניסה לחטוף את נשקו. הלוחם נאבק בו פיזית, באגרופים ובעיטות, והחשוד נמלט. במרץ האחרון אירע מקרה דומה, בו נחטף נשקו של לוחם יחידת אגוז

המשטרה חוקרת מקרה של ניסיון חטיפת נשק מלוחם צה"ל במהלך ניווט בדד שערך הלילה (חמישי) במסגרת קורס קצינים בבה"ד 1. הלוחם, צוער מחטיבת גולני, הותקף בידי אזרח ערבי בסביבות השעה 01:00 סמוך לכפר כעביה שבגליל התחתון, נאבק בו פיזית ולבסוף החשוד נמלט. זה הוא המקרה השני בחודשים האחרונים של ניסיון חטיפת נשק מחייל צה"ל בזמן אימון באזור יישובים ערבים.

על פי חקירת המשטרה, הצוער נאבק בתוקף באגרופים ובעיטות, עד שלבסוף החליט האחרון לוותר ונמלט מהמקום. לאחר המקרה, מפקדיו של הצוער שיבחו אותו על עמידתו האיתנה שגילה נגד החשוד.

לדברי המשטרה לא מדובר באירוע ראשון, וכי חלה מגמה מדאיגה בניסיונות של חטיפת נשק מחיילי צה"ל, במהלך אימונים בשטחים הסמוכים לכפרים ערביים. באירוע הקודם הותקף לוחם חטיבת הקומנדו, אולם אז לא הצליח החייל למנוע את גניבת הנשק ועל האירוע נמתחה ביקורת.

באירוע, שהתרחש במרץ, החייל היה בניווט בדד, כשבאזור השעה 03:00 הבחין ברכב חשוד שנוסע מאחוריו. הרכב עצר לידו, ונוסעיו שאלו אותו אם הוא צריך טרמפ. כשהתעלם, ניסו לחסום את דרכו בעזרת הרכב, ויצאו לכיוונו.

בין הלוחם לחשודים התפתח עימות אלים שארך חמש דקות, שבסיומו חטפו את נשקו לאחר שהצליח להשליך את המחסנית לשיחים - ונמלטו. בעקבות זאת הלוחם נפצע באורח קל בידו ובפניו בזמן שניסה להיאבק בחשודים, וקיבל טיפול רפואי במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully