וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עיצומי העובדים: שובשו המראות בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 13:21

העובדים נקטו צעדים לנוכח הירידה במספר הנוסעים והכוונה לצמצם משמעותית את היקף תקני הקבע ברשות שדות התעופה. הרשות עתרה לבית הדין, שמאוחר יותר פסק כי על העובדים לשוב לעבודה סדירה ומלאה. עוד קבע כי על הצדדים לחזור למו"מ בו יגובש מתווה בתוך 12 ימים

שיבושים חלו היום (חמישי) בלוח ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בן גוריון חלו היום, זאת בעקבות עיצומי העובדים. העובדים איימו להפסיק את הפעילות גם בשדה התעופה ראש פינה, ובכלל זה שירות לטייסות כיבוי, וכן בנמל התעופה רמון שבאילת משעות הצהריים. עם זאת, ולנוכח ההבנות שהושגו, בית הדין קבע מאוחר יותר כי על העובדים לשוב לעבודה מלאה וסדירה. עוד פסק שעל הצדדים לשוב למשא ומתן שיימשך 12 ימים, ובו יגבשו מתווה ביניהם.

העיצומים התרחשו כחלק ממחאת עובדי הרשות, בעקבות הכוונה לצמצם משמעותית את מספר עובדי הקבע - לאור מה שהגדירו ברשות כצמצום במספר הנוסעים. במהלך היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-25 אלף נוסעים, כעשרת אלפים מתוכם בטיסות יוצאות.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
שיבושים בלוח הטיסות. נתב"ג בחודש שעבר/ראובן קסטרו

עיצומי העובדים ותכניות ההתייעלות ברשות באים בצל המשבר הקשה אליו נקלעו ענפי התעופה והתיירות, נוכח מגיפת הקורונה שהגבילה משמעותית את הפעילות בתחום. לפני יומיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בענף התעופה, לאחר שלטענתה החברות כבר פיטרו אלפי עובדים והוציאו עובדים רבים לחל"ת, וכעת הן מבקשות לפעול לפיטורים המוניים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully