וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקור של האריס בווייטנאם התעכב בשל סינדרום הוואנה, סין קפצה על המציאה

25.8.2021 / 15:41

סגנית נשיא ארה"ב מסיירת בדרום-מזרח אסיה כדי להגביר את הלחץ על בייג'ינג, אולם הגעתה מסינגפור לוייטנאם נדחתה בכמה שעות אחרי דיווח על תקרית בריאותית מסתורית. באותן שעות, פגש השגריר הסיני את רה"מ המקומי בביקור לא מתוכנן והציע חיסוני קורונה

סגנית נשיא אה"ב קמלה האריס בביקור בהאנוי, וייאטנם, 25 באוגוסט 2021. רויטרס
בבייג'ינג מאשימים אותה בפגיעה בשלום האזורי. האריס בהאנוי, היום/רויטרס

הגעתה של סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בווייטנאם התעכבה אתמול בכמה שעות, בעקבות הודעה של השגרירות האמריקנית על "תקרית בריאותית". לפי החשד, היא קשורה ל"סינדרום הוואנה" המסתורי.

התופעה, שהתגלתה לראשונה בקובה לפני כמה שנים, גורמת לתסמינים כמו כאבי ראש, בחילות, כאבי אוזניים וחוסר שינה. בוושינגטון מעריכים כי מדובר במתקפות אנרגיה מכוונות, ולפי החשד רוסיה עומדת מאחוריהן, אולם מוסקבה מכחישה זאת. לאחרונה דווח על פגיעה בנציגים אמריקנים בגרמניה ובאוסטריה.

האריס מסיירת בדרום-מזרח אסיה בניסיון של וושינגטון לגייס את שותפותיה באזור מול עליית כוחה הכלכלי והצבאי של בייג'ינג. היא נאלצה להמתין בסינגפור לפני שהמשיכה לווייטנאם, ואת העיכוב ניצלה בייג'ינג לטובת פגישה לא מתוכננת בין שגרירה בהאנוי לבין ראש הממשלה המקומי, מין צ'ין.

צ'ין אמר במהלך הפגישה כי וייטנאם לא לוקחת צד במדיניות החוץ שלה, והשגריר הסיני הבטיח במהלך הפגישה לתרום למדינה שני מיליון חיסונים נגד קורונה. וייטנאם, שהצליחה למנוע התפרצויות משמעותיות בתחילת המגיפה, מתמודדת עתה עם גל משמעותי והיא מפעילה את הצבא כדי לאכוף את הסגר.

האריס תקפה היום פעם נוספת את סין, והאשימה אותה בהתנהגות בריונית כלפי שכנותיה בדרום-מזרח אסיה. היא אמרה כי צריך להגביר את הלחץ על בייג'ינג והציעה תמיכה בווייטנאם בכמה סוגיות מרכזיות, כמו חיזוק הביטחון הימי בים סין הדרומי.

"אנחנו צריכים למצוא דרכים להגביר את הלחץ על בייג'ינג כדי שהיא תציית לאמנת האו"ם לחוק הים, ולעמוד מול הבריונות ותביעותיה הימיות המוגזמות", אמרה האריס במהלך פגישתה עם נשיא וייטנאם, נווין סואן פוק.

גורם בבית הלבן, שביקש לשמור על עילום שם, אמר כי סגנית הנשיא הציעה ביקורים נוספים של ספינות קרב ונושאות מטוסים אמריקניות ועזרה במאבק בקורונה והכריזה על השקת כמה תכניות להתמודדות עם משבר האקלים.

משרד החוץ של סין תקף בחזרה את האריס, והאשים את ארצות הברית בהתערבות בענייני האזור ובהפרעה לשלום. מוקדם יותר, כלי התקשורת בסין, הנשלטים בידי המשטר, האשימו את סגנית נשיא ארצות הברית בניסיון ליצור קרע בין סין למדינות דרום-מזרח אסיה, אחרי שהאריס אמרה בעת ביקורה בסינגפור כי בייג'ינג משתמשת בטקטיקות של הפחדות ואיומים כדי לבסס את תביעותיה הטריטוריאליות הלא חוקית בים סין הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully