וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת מסכות מכיתה א', הורים בעלי תו ירוק יורשו ללוות: המתווה לפתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 11:58

משרד החינוך העביר למנהלי המחוזות את המתווה, במסגרתו הורים לא מחוסנים שלא יציגו בדיקת קורונה שלילית יוכלו להיכנס למוסדות הלימודים רק אם יקבלו אישור פרטני מהמנהל בשל "קשיים מיוחדים" לילד. עוד במתווה: מגבלת התקהלות ואסיפות הורים בשטח פתוח או בזום

משרד החינוך העביר היום (רביעי) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים למנהלי המחוזות. מהמסמך שהגיע לידי וואלה! עולה כי תלמידים יחויבו לעטות מסכות החל מכיתה א', וכן כי רק הורים בעלי תו ירוק יוכלו ללוות את ילדיהם ולהגיע לאסיפות וטקסים - אלא אם קיבלו אישור פרטני ממנהל המוסד "בשל קשיים מיוחדים".

המשרד עוד מנחה כי אירועים בבתי הספר יתקיימו בתנאים לפיהם כלל המשתתפים שאינם הצוות החינוכי יורשו להיכנס למוסד עם הצגת תו ירוק או בדיקה מהירה שלילית, וכן במגבלות התקהלות של עד 50 משתתפים במבנה סגור, ועד מאה משתתפים באירוע בשטח פתוח או בשילוב של מבנה סגור ושטח פתוח. עם זאת, מוצע כי האסיפות יתקיימו באופן מקוון, ולאחר שעות הלימודים.

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
חובת מסיכה מכיתה א'. תלמידים בבית הספר היובל בתל אביב/ראובן קסטרו

לפי משרד החינוך, החרגת החלת התו הירוק על הורים בליווי ילדיהם בגן או בכיתה א' תאושר במקרים בהם "תלמיד חווה קשיים רגשיים או נפשיים או מגבלות בריאותיות או מגבלות אחרות שעבורן נדרש ליווי של התלמיד אל הכיתה או מחוצה לה, או קשיים הקשורים להליך פדגוגי שלו שותף האחראי על הקטין, שלא ניתן לקיימו מרחוק".

כמו כן, בשבעת ימיו הראשונים של התלמיד, הנחשבים כתקופת הסתגלות למסגרת חדשה - "תותר כניסה ושהייה של עד עשר דקות להורה או אחראי על הקטין, ובלבד שלא ימצא בשטח הסגור במוסד יותר מהורה או אחראי אחד על תלמיד בכל נקודת זמן".

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הלימודים צפויים להיפתח כסדרם ב-1 בספטמבר. תלמידות בבית הספר היובל בתל אביב/ראובן קסטרו

בלילה שבין ראשון לשני, קבינט הקורונה אישר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. השרים עוד החליטו כי התלמידים יתחסנו בשטח בית הספר בשעות הלימודים, בכפוף לאישור הורים, וכי לראשונה התו הירוק יחול גם על צוותי ההוראה ועל הצוותים המטפלים במערכת הבריאות.

לפי מתווה הלמידה שנקבע, כיתות ח'-יב' בערים אדומות בהן שיעור המחוסנים יהיה נמוך מ-70% - יעברו ללמוד באופן מקוון. עוד החלט כי ביום פתיחת שנת הלימודים, יידרשו תלמידים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקה מהירה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully