וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים: תלמיד שלא חוסן נגד קורונה ולא נבדק - לא צריך להגיע לבית הספר

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 8:56

ארז הביע תמיכתו בריאיון ל-103FM בהחלת התו הירוק על תלמידי כיתות ז'-יב', למרות חוק חינוך חובה, בדומה להחלתו על צוותי ההוראה. מנגד, איים לפנות לבג"ץ אם יחריגו את המורים מכלל העובדים במשק. במקביל, הרב קנייבסקי הורה: "מורים שלא התחסנו - שלא יבואו ללמד"

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז אמר הבוקר (רביעי) בריאיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי תלמיד שלא התחסן נגד הקורונה, החלים מהווירוס או בעל בדיקה שלילית בתוקף - לא צריך להגיע לבית הספר. כמו כן, הוא הביע תמיכה בהחלת התו הירוק על צוותי ההוראה, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה מוקדם יותר השבוע.

"אני תומך בכך שכל מורה יעבור חיסון או בדיקה וייכנסו לבית הספר בתו ירוק, גם התלמידים, למה לא?", אמר ארז והמשיך, "תלמידים יכולים לעשות חיסון, אני מדבר בשם החינוך העל-יסודי מכיתות ז' עד יב'. אלה תלמידים שיכולים להתחסן או להיבדק".

באשר להורים המתנגדים לחסן את ילדיהם, אמר: "אז שיחזיקו את הילד בבית. הוא צריך להגיע לבית הספר ולסכן את חבריו לספסל הלימודים או את המורים?", תהה. על כך הוא הוסיף כי במקביל לחוק חינוך החובה, קיים גם חוק הבריאות, וכי "יש כללים שצריך לכבד אותם".

ארז עוד אמר כי "ודאי" שתלמיד שנבדק ויצא שלילי לנגיף יכול להגיע ללימודים, אך אם הוא מסרב להיבדק - "כנראה שיש לו משהו להסתיר. גם לא להתחסן גם לא להיבדק? אולי ההורים רוצים לשלוח אותו לבית הספר כדי שיהיה להם יותר קל, ולא אכפת להם".

מנגד, איים כי אם יחריגו את המורים מכלל העובדים ועל סקטורים אחרים במשק לא יחילו את התו הירוק - הארגון יפנה לבג"ץ. הוא עוד פירט כי ישנם כ-10 אלף מורים בחינוך העל-יסודי שאינם מחוסנים.

ארז עוד הבהיר כי הוא תומך בפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, "בצורה שלא משתמעת לשתי פנים", אך ציין כי ההחלטה בדבר והאחריות מוטלת על הממשלה. "אנחנו המורים מוכנים, אנחנו מצפים בכיליון עיניים לפתיחת שנת הלימודים".

הרב קנייבסקי עם פרויקטור הקרונה סלמן זרקא. ללא, אתר רשמי
הרב קנייבסקי ופרופ' זרקא, אתמול/אתר רשמי, ללא

בתוך כך, הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הורה כי מורים שלא התחסנו - "שלא יבואו ללמד". את הדברים אמר במהלך שיחה עם ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא, שביקר אותו אתמול בביתו בבני ברק, ברקע העלייה בתחלואה בערים החרדיות, כשבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים.

לפי מקורות שנכחו במפגש, הרב אמר כי "יש חובה על כל אדם להישמר בכל דרך שלא להדביק ולא להידבק, ולהקפיד על הוראות הבריאות". הוראתו של הרב קנייבסקי ניתנה לאחר שהתברר כי יש יותר מ-3,000 מורים ומורות בחינוך החרדי שלא התחסנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully