וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סעיד אלחרומי מסיעת רע"ם מת מהתקף לב

חבר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים בן ה-49 מת הלילה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ראש הממשלה כתב בטוויטר: "בשם ממשלת ישראל, שולח את תנחומיי למשפחה". יו"ר מפלגתו מנסור עבאס ספד לו בריאיון ב-103FM: "הוא היה אדם ערכי, לא היה קשור לכיסא". אימאן חטיב תמונה במקומו

חבר הכנסת מרע"ם סעיד אלחרומי, בן 49 מהמועצה המקומית שגב שלום, הלך לעולמו הבוקר (רביעי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שלקה בהתקף לב. הוא כיהן כיושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת.

אלחרומי התחיל את דרכו כמורה, עמד בראש הוועדה העליונה לערבי הנגב, כיהן בעברו כמזכ"ל התנועה האסלאמית ונבחר לראשות המועצה המקומית שגב שלום. בשנת 2002 נבחר לתפקיד מזכ"ל רע"ם וכיהן בתפקיד עד שנת 2014, כשנבחר לסגן יו"ר המפלגה. בשנת 2017 נכנס לכנסת מטעם מפלגת רע"ם.

סעיד אלחרומי ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
ח"כ סעיד אלחרומי/ראובן קסטרו

הבוקר, ספד לו יו"ר מפלגתו מנסור עבאס, חברו עוד מימי האוניברסיטה, בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. "אני מכיר אותו מ-1993. סעיד כל חייו היה בשירות החברה הערבית. כמורה, כראש מועצה, כראש ועדה של ערבי הנגב, כחבר כנסת. הוא לא חסך במאמץ, חיפש כל פתרון".

"הוא רצה להשיג יותר בכל מה שקשור לנגב, במיוחד הפסקת הריסות ומתן פתרונות של הסדרה ליישובים", סיפר עבאס. "הוא אמר לי 'אני לא יכול להצביע בעד ולא יכול להצביע נגד' על כינון הממשלה, אנחנו מדברים והוא פונה ואומר לי 'אתה רוצה שאצביע בעד? אני אצביע בעד, אבל קבל את ההתפטרות שלי מן הכנסת'. אתה מבין איזה בן אדם? הוא לא קשור לכיסא, הוא קשור לעיקרון שהוא צמוד אליו, לציבור שהוא משרת אותו הוא היה מוכן לוותר על הכהונה שלו. הוא היה אדם ערכי".

עוד סיפר עבאס על הרגעים הדרמטיים שבהם התבשר על התקף הלב שתקף את אלחרומי: "בערך ב־1:45 בלילה קיבלתי שיחת טלפון מהמספר של סעיד, איש מד"א נמצא על הקו השני ואומר שהוא כרגע נמצא באמבולנס ומנסים להחיות אותו. מנסים לעשות פעולות החייאה ובינתיים לא מצליחים. במשך כמעט שעה הייתי איתם בקשר דרך הטלפון שלו, יצאתי כמובן לדרך מן הצפון לכיוון בית החולים סורוקה, לשם פונה, ובאמצע הדרך קיבלנו את הבשורה המרה".

מנסור עבאס בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
חברו של אלחרומי מימי האוניברסיטה. מנסור עבאס/ראובן קסטרו

באשר לחיבור לממשלה בראשותו של נפתלי בנט, עבאס אמר: "האירוע של השותפות בקואליציה זה לא היה רגיל. לכולנו היה קשה. אבל אין ספק שסעיד היה בעמדה מיוחדת כי הוא כל יום היה קם בבוקר ושואל האם קרה משהו שיפתיע אותנו, במיוחד בנגב. הוא בחמש השנים האחרונות ספר כל צריף ובית שנהרס בנגב, כל אירוע שהיה בשבט או ביישוב מוכר או לא מוכר - סעיד חייב להיות שם".

"תמיד יש ויכוח פוליטי אבל סעיד לא חיפש כיפוף ידיים, הוא היה מוכן לבוא בהידברות עם כולם. אני זוכר אותו מדבר על הפעילות שהייתה לו עם ח"כ בני בגין ואחרים. סעיד לא היה איש שאי אפשר היה להגיע איתו להסכמות גם בנושאים הכואבים לו, נושאי הקרקעות".

כעת, כשהסיעה נותרת ללא ח"כ מהחברה הבדואית, עבאס התחייב כי מעתה יהיה אחראי על ייצוגם בכנסת בעצמו. "סעיד מבחינתי הוא לא קולגה בכנסת, הוא אח והוא שותף. 30 שנה אנחנו נמצאים ביחד, לצערי כואב לי שהיום בנגב אין לנו חבר כנסת מתושבי הנגב, לכן אני מתחייב לקחת את זה על עצמי ולהיות חבר הכנסת שמשקיע את רוב זמנו והמאמץ שלו בסוגיות של הנגב. לצערי לא היה לסעיד זמן להשאיר לנו צוואה, אבל אני חושב שהוא היה אומר לנו 'תשמרו על הנגב'. אנחנו נשמור על הנגב, על התושבים הנפלאים פה. זכותם לקבל טיפול ושירות הוגן מהמדינה".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לו בטוויטר: "‏בשם ממשלת ישראל, אני שולח את תנחומיי למשפחת אלחרומי. שלא תדעו עוד צער".

חבריו לקואליציה של אלחרומי ספדו לו גם הם. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "‏צער גדול על מותו בטרם עת של ח"כ סעיד אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה. איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע"ם. יום עצוב".

השר אלי אבידר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הלילה הלך לעולמו אח יקר שלי, סעיד אל-חרומי. אציל בן אצילים שהלך בטרם עת. תנחומים מעומק הלב למשפחה".

יו"ר הרשימה המשותפת איימו עודה כתב: "צער והלם על מותו של חברי. סעיד היה איש עדין ורחב לב ופעיל אמיץ ונחוש למען הנגב, שהיה ויישאר ביתו. תמיד הפחת תקווה בי ובקרובים אליך. נוח על משכבך בשלום, חבר יקר".

‏בהודעת התנועה האסלאמית ספדו לסעיד אלחרומי: "בנו של הנגב, בנו של החברה הערבית ושל העם הפלסטיני. שאלוהים ירחם ושילווה אותו בשלום".

במקום אלחרומי צפויה להיכנס לכנסת אימאן חטיב, הממוקמת במקום החמישי ברשימת רע"ם.

סעיד אל-חרומי בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"הוא לא קולגה בכנסת, הוא אח והוא שותף". אלחרומי בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני/ראובן קסטרו

בתפקידו כיו"ר ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב, אלחרומי הוביל את מאבקה של החברה הבדואית למען הכרה ביישובים הלא מוכרים בנגב. הוא בן למשפחה מרובת ילדים, שש אחיות ושני אחים.

כשנכנס לכנסת לראשונה ב-2017, הצהיר: "עבודתי בכנסת תתמקד בשלושה נושאים עיקריים - חינוך, היישובים הבדואים והפיתוח הכלכלי של האוכלוסייה הערבית בארץ". עוד הכריז על נכונותו לשתף פעולה עם כל חברי הכנסת כדי לקדם נושאים אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • רע"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully