וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 15 שנה: הסוציאל-דמוקרטים בגרמניה מובילים בסקרים

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 23:39

המועמד של השמרנים לרשת את מרקל, שמסיימת 16 שנות כהונה בחודש הבא, ממשיך לאבד גובה אחרי שתועד צוחק באחד ממוקדי השיטפונות. מנגד, התמיכה במפלגת השמאל-מרכז, החברה בקואליציה הנוכחית, עולה בהתמדה וניצחונה יקשה על הקמת קואליציה

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה עקפה לראשונה זה 15 שנה את המפלגה השמרנית של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל - כך עולה מסקר דעת קהל שפורסם היום (שלישי), חודש בלבד לפני הבחירות הכלליות. גרמניה תלך לקלפיות ב-26 בספטמבר, כשמרקל מסיימת את תפקידה לאחר 16 שנים בתפקיד וארבעה ניצחונות רצופים של מפלגתה בבחירות. פרישתה של מרקל הגבירה את המחלוקות במפלגה.

התמיכה במפלגת הדמוקרטים הנוצרים של מרקל ומפלגת האחות הבווארית שלה, האיגוד הנוצרי-סוציאלי, יורדת בהתמדה בשבועות האחרונים. לפי הסקר שפורסם ברשת RTL/NTV, הסוציאל-דמוקרטים עלו בשבוע החולף ב-2% תמיכה והגיעו ל-23%, בעוד שהשמרנים ירדו באחוז תמיכה אחד ל-22% ואחרים הירוקים עם 18%, ירידה של אחוז אחד גם כן.

ארמין לאשט, גרמניה, 17 ביולי 2021. AP
ירד בסקרים לאחר שתועד צוחק בביקור במוקד שיטפונות. לאשט/AP

מכון הסקרים פורסה אמר כי זו הפעם הראשונה שבה הסוציאל-דמוקרטים מובילים על השמרנים מאז אוקטובר 2006. בנוסף לכך, אחוזי התמיכה במפלגה של מרקל הם הנמוכים ביותר מאז שהוקם מכון הסקרים ב-1984.

בשורות המפלגה השמרנית יש מי שמאשים את המועמד לתפקיד הקנצלר, ארמין לאשט, בירידה בסקרים. אחוזי התמיכה בו צנחו מאז שתועד צוחק במהלך ביקור באחד ממוקדי השיטפונות בחודש שעבר. מנגד, התמיכה במועמד הסוציאל-דמוקרטים לתפקיד הקנצלר, שר האוצר הנוכחי אולף שולץ, נמצאת בעלייה.

שר הבריאות ינס שפאן, מקורבו של לאשט, דחה קולות הקוראים להחליפו במועמד פופולרי יותר בעל סיכויים גבוהים יותר לנצח, כמו מושל בוואריה, מרקוס סודר. "הפעם ממש קשה לחזות את תוצאות הבחירות", אמר חבר הפרלמנט מטעם המפלגה, מתיאס מידלברג.

מפלגת השמרנים, שבבחירות האחרונות ב-2017 זכתה בפחות מ-33% מהקולות, חברה בקואליציה בגרמניה יחד עם הסוציאל דמוקרטים. אם הסקרים האחרונים שפורסמו ישקפו את תוצאות הבחירות, המשמעות היא שיידרשו שלוש מפלגות כדי להקים קואליציה, מה שיקשה עוד יותר על המשא ומתן הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully