וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מעלה: נשים שחלו בקורונה סובלות יותר מלידה מוקדמת מנשים מחוסנות

24.8.2021 / 14:27

המרכז הרפואי שערי צדק בדק את השפעות החיסון נגד הנגיף במהלך ההיריון של כ-3,000 נשים, והעלה בין היתר כי היילודים של נשים שחלו סבלו יותר מסיבוכי נשימה ואשפוזים בטיפול נמרץ מאשר אלו שחוסנו ולא חלו. החוקרים: "יכולים להגיד בבטחה לכל הנשים ההרות ללכת ולהתחסן"

המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים פרסום היום (שלישי) תוצאות מחקר שנערך באלפי נשים בהיריון, לפיו בקרב נשים שלא חוסנו וחלו בנגיף הקורונה נרשם שיעור לידה מוקדמת גבוה מאשר אצל נשים שחוסנו ולא חלו או נשים שלא חוסנו ולא חלו. נתוני המחקר משקפים את בטיחות החיסון בנשים בהיריון, כשעוד עולה כי סיבוכי נשימה ואשפוזים בטיפול נמרץ של היילודים של נשים שלא חוסנו וחלו בווירוס גבוהים יותר לעומת יילודים של נשים שחוסנו ולא חלו.

את המחקר שבדק את השפעות החיסון לקורונה על מהלך ההיריון וכן את ההשפעה על היילודים הובילו ד"ר משגב רוטנשטרייך, רופא בכיר במחלקת נשים בשערי צדק, ופרופ' סורינה גריסרו, מנהלת אגף אם ויילוד במרכז הרפואי שערי צדק. במסגרת המחקר, נבדקו סיבוכי היריון שונים לאם וליילוד בכאלף נשים שהחלימו מקורונה במהלך ההיריון, 700 נשים הרות שחוסנו בטרימסטר השלישי בהריון, וכן אלף נשים הרות שלא חוסנו ולא חלו. מבין הנשים שהשתתפו במחקר וחוסנו, רק אישה אחת חלתה בווירוס.

צוות החוקרים מאגף נשים בשערי צדק, ד״ר משגב רוטנשטרייך, פרופ׳ סורינה גריסרו וד״ר רותם רעות. דוברות שערי צדק, אתר רשמי
המחקר מעלה כי החיסון בטוח בנשים בהיריון. ד"ר משגב רוטנשטרייך, פרופ' סורינה גריסרו וד"ר רותם רעות/אתר רשמי, דוברות שערי צדק

אחד הפרמטרים בהם לא נצפה שינוי משמעותי בין כלל הקבוצות הוא הפלה, שנרשמה ב-0.7% הן בקרב הנשים שחלו והן בקרב הנשים המחוסנות שלא חלו, וב-0.5% בקבוצת הלא מחוסנות שלא חלו.

"הממצאים מראים ששיעור גבוה מהנשים ההרות בחרו להתחסן, וכן כי החיסון בטוח ואינו פוגע כלל במהלך היריון תקין, אינו משפיע לרעה על מועד הלידה, משקל הלידה וצורת הלידה", נכתב במחקר. כמו כן, לא נמצא הבדל במספר מקרי הלידה המוקדמת בין קבוצת המחוסנות וקבוצת הנשים שלא חוסנו ולא חלו - 2.8% בשתי הקבוצות. זאת, לעומת 3.4% בקבוצת המחלימות מהווירוס.

באשר לאשפוז יילודים בטיפול נמרץ, נרשם שיעור של 5.2% אשפוזים בקבוצת הנשים המחלימות מקורונה - לעומת 4.5% אשפוזים של ילודים בקבוצת הנשים שבחרה לא להתחסן, ו-4.1% בקבוצה שחוסנה.

הפגנת מתנגדי חיסונים בכיכר הבימה בתל אביב 21 באוגוסט 2021. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
הפגנת מתנגדי חיסונים בכיכר הבימה בתל אביב, 21 באוגוסט/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

חלק מנתונים במחקר אינם מעידים על עלייה בסיבוכים בקרב המחלימות מקורונה, אך ממשיכים להצביע בעיקרם על כך שהחיסון בטוח עבור נשים בהיריון. כך למשל רק 0.8% מהיילודים בקבוצת הנשים המחוסנות נזקק לסיוע נשימתי לאחר הלידה - לעומת 1.5% מהיילודים בקבוצת הנשים שלא חוסנו, ו-1.1% בקבוצת הנשים שהחלימו מקורונה בהריון. עוד פורסם כי "במבדק מחלות לחץ דם של ההיריון כולל רעלת הריון, 1.4% מקרב היולדות שחוסנו אובחנו עם מחלות לחץ דם, לעומת 1.8% בקבוצת הלא מחוסנות, ו-1.2% במחלימות".

פרופ' גריסרו: "מצאנו שהמחלה עלולה להיות יותר מסוכנת גם לאם וגם ליילוד. לעומת זאת, החיסון רק מטיב עם הנשים ההרות ומאפשר להן להמשיך בחייהן ולא להיבדל מכלל האוכלוסייה. בכל גלי התחלואה היינו עדים למקרים של נשים הרות עם סיבוכי הריון או נשים שסובלות ממשקל עודף ומחלות רקע בהריון שהבידוד הקשה רבות על הרצף הטיפולי בהן ועל מעקב ההיריון".

"עם הנתונים החדשים אנו יכולים להגיד בבטחה לכל הנשים ההרות ללכת ולהתחסן", הפרופ' קראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully