וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במושב בצפון: חרף התנגדות התושבים, ישיבה מוקמת בכפר הנופש המקומי

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 20:26

בתוך כפר חיטים הסמוך לכנרת שוכן כפר נופש, שעקב משבר כלכלי, נמכר ברובו ליזם פרטי. לאחרונה נודע לתושבים כי היזם מתכוון להקים במקום ישיבה לנוער חרדי. בשל כך, הוציאה המועצה האזורית הגליל התחתון צו להפסקת העבודות. "זה לא הייעוד של המקום"

המועצה האזורית הגליל התחתון הוציאה צו להפסקת ההכשרה של ישיבה לנוער חרדי לתלמידים בכיתות ט'-י"ב, בכפר נופש ישן במושב כפר חיטים. זאת, לאחר שהתושבים במקום מכרו לפני כמה שנים את רוב הבעלות על הכפר ליזם פרטי, שהחליט לבנות את הפנימייה. "לפני קום המדינה המייסדים הקימו את היישוב בשיטת 'חומה ומגדל', עכשיו, 73 שנים אחרי שהמדינה הוקמה, עושים פה שיטת 'חומה ומגדל' כדי לעקוף את השלטונות ואת החוק", אמר תושב המקום.

על אף שהמועצה הוציאה צו להפסקת העבודות במקום, אתמול (ראשון) העבודות באתר נמשכו, ובמהלכן אף אירעה תאונת עבודה שבה נפצעו קל שני עובדים. השניים פונו על ידי חובשי מד"א לבית החולים פוריה.

האתר המדובר היה בעבר כפר נופש ששייך למושב כפר חיטים. המושב עלה על הקרקע בשנת 1936 במסגרת מבצע ההתיישבות "חומה ומגדל", והיה למושב השיתופי הראשון בארץ ישראל. לצד ענפי החקלאות הקימו התושבים כפר נופש במושב. במהלך שנות ה-80 המושב נקלע למשבר כלכלי ופעל תחת כונס נכסים. בתחילת שנות האלפיים נסגר כפר הנופש.

בווידאו: העבודות להקמת ישיבה בכפר חיטים/עריכה: עמית שמחה

המושב מכר את כפר הנופש ליזם פרטי, ובידי המושב נותר רבע מהבעלות על המקום. במושב אומרים כי על פי ההסכמים ועל פי שימוש הקרקע התיירותי המותר במקום על פי חוקי התכנון והבנייה, סוכם כי במתחם זה יוקם פרויקט מלונאי. אלא שלאחרונה נודע לחברי המושב כי היזם מתכוון להקים במקום מוסד חינוכי ופנימייה עבור נוער חרדי שפעל עד לאחרונה בכרמיאל.

בעקבות כך הוציאה המועצה האיזורית הגליל התחתון צו להפסקת עבודות ובהמשך גם הוצא צו הריסה בעקבות הצבת מבנים יבילים במתחם. המועצה גם הגישה תלונה למשטרה בטענה כי הצווים הופרו והבהירו כי "מדובר בהפגנת משילות ופעולה שנועדה להפסיק את הבניה הבלתי חוקית".

במוצאי שבת כינסו התושבים ישיבת חירום בה השתתפו גם ראש המועצה האיזורית הגליל התחתון, ניצן פלג ואבי דהן, היזם. "התושבים זועמים", אמר חבר המושב שביקש לשמור על עילום שם. לדבריו "מדובר בייעוד שונה לחלוטין מהייעוד של המקום. המקום נועד למלון או לצימרים, לא למוסד חינוכי לתלמידי תיכון. יש לכך השלכות כלכליות וחברתיות", אמר.

מתחם כפר הנופש בכפר חיטים. ברקע במת הרמה שהתהפכה באתר העבודות. איחוד הצלה
לא הייעוד של המקום. מתחם כפר הנופש במושב/איחוד הצלה

לדבריו "ההתנגדות לא נובעת מהניסיון להקים כאן ישיבה של נוער חרדי. נכון שאם היה מדובר במוסד חינוכי חילוני אולי החשש היה חלש יותר, אבל עדיין היינו מתנגדים לכך. אי אפשר להכניס הנה בהסתר עשרות נערים, בניגוד לחוק ובלי שנדע על כך", אמר.

אולם עלו גם קולות שהביעו התנגדות נוכח העובדה כי כפר חיטים הוא יישוב קהילתי חילוני ועל אף שהוא מתאפיין בסובלנות, עולה חשש לשינוי של צביון היישוב, עד כדי אפשרות שהדבר ישליך לדורות הבאים.

אבי דהן מסר בתגובה כי "כל שימוש שייעשה במקרקעין יהיה אך ורק על פי החוק התב"ע (תוכנית בניין עיר, שמהווה המסמך מגדיר ומסדיר את השימושים המותרים בקרקע, א.א.) ואישור המועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully