וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה היישובים והמועצות עם שיעור ההתחסנות נגד קורונה הנמוך ביותר

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 18:11

משרד הבריאות פרסם את המקומות בעלי הריכוז הגבוה ביותר של אזרחים שלא התחסנו, המונים כמיליון איש. בין היישובים עם אחוז ההתחסנות הגבוה ביותר - סביון וכפר שמריהו. שר הבריאות הכריז על מבצע "חיסונים עד הבית" ואמר כי בימים הקרובים יחלו לחסן את בני ה-30

משרד הבריאות פרסם היום (שני) את רשימת היישובים והמועצות עם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר נגד נגיף הקורונה. לקראת מבצע "חיסונים עד הבית", המשרד הפיץ מפה עם שמות היישובים והשכונות הנקודתיות שבהן ישנו ריכוז של לא מחוסנים. כמיליון איש ו-80 אלף אזרחים בחרו שלא להתחסן נגד המגיפה, ורובם פרוסים בערים הגדולות וביישובים ערביים רבים.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, השיק היום את המבצע שבמסגרתו ניידות של חיסון נגד קורונה יגיעו לשכונות בעלות שיעור מתחסנים נמוך, על מנת להגדיל את שיעור ההתחסנות ולהילחם בתחלואה.

התוכנית מבוססת על מיפוי שביצע משרד הבריאות, שממנו עלה כי יש התאמה בין שיעור ההתחסנות למעמד הסוציו-אקונומי, כך שביישובים מוחלשים מתחסנים פחות אזרחים. כך, לדוגמה, בין היישובים עם שיעור ההתחסנות הגבוה ביותר נמצאים כפר שמריהו וסביון.

מפת הרשויות בהן אחוז המתחסנים לקורונה נמוך. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
"יכול להיות שובר שוויון", הרשויות שבהן החיסונים יגיעו לשכונות/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

"זו דוגמה היסטורית לחשיבות המהותית של צמצום פערים וערבות הדדית, ולסכנה הטמונה באי-השוויון", אמר הורוביץ במסיבת עיתונאים שערך בכפר קאסם. "הפערים החברתיים פוגעים במוחלשים, וגם בכל אחד מאיתנו. זה נכון לקורונה, וזה לקח להתנהלות שלנו כחברה וכמדינה בכל תחומי החיים".

"אני לא הולך לוותר על האוכלוסייה הזו, נביא את החיסונים לתוך היישובים, השכונות, הרחובות ועד הבית", הוסיף שר הבריאות. "זה לא פשוט אבל במאבק במגיפה, זה יכול להיות שובר השוויון, או מדויק יותר - שובר אי השוויון". כמו כן, אמר הורוביץ כי להערכתו, בימים הקרובים תתקבל ההחלטה לחסן במנה השלישית גם את בני ה-30.

בווידאו: מבצע חיסון עד הבית יצא לדרך/מערכת וואלה!

פרויקטור הקורונה סלמן זרקא נשא דברים גם הוא ואמר כי "אנחנו נמצאים במלחמה. לפני כחודשיים חשבנו שחגגנו את הניצחון, מתברר שניצחנו בקרב אבל לא במלחמה. הנגיף לא מפריד בין ערבי ליהודי ובין גבר לאישה. בתי החולים כבר מלאים ובאוגוסט יש כמות תמותה מאוד גדולה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ השיק את קמפיין "חיסון עד הבית", כפר קאסם, 23 באוגוסט 2021. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
"לא אוותר על האוכלוסייה הזו", השר הורוביץ בכפר קאסם/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

"מי שחושב שאין קורונה, או אין אצל הערבים קורונה, עברנו את הפאזה הזאת", פנה לתושבי כפר קאסם. "היא מחייבת אותנו לשנות את רוח החיים שלנו. כבר לא מתאים חתונות של 5,000 איש שמקובלות בחברה הערבית החמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully