וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי דני דיין ליו"ר החדש של "יד ושם"

22.8.2021 / 14:02

דיין, לשעבר מנכ"ל מועצת יש"ע וקונסול ישראל בניו יורק, היה בעבר חבר מועצת "יד ושם", ובבחירות האחרונות התמודד ברשימת תקווה חדשה. דיין: "זו שליחות ואני נכנס אליה בדחילו ורחימו. חובתנו לזכור ולהזכיר את מוראות שואת העם היהודי, ולדחות את הסילופים"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של דני דיין לתפקיד יו"ר "יד ושם", רשות הזיכרון לשואה ולגבורה. דיין שימש בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע וקונסול ישראל בניו יורק, והתמודד בבחירות האחרונות ברשימת תקווה חדשה. הוא שימש בעבר כחבר מועצת "יד ושם".

דיין הודה לממשלה על האמון, ובפרט לראש הממשלה נפתלי בנט ולשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. "להנהיג את 'יד ושם' איננו תפקיד - זו שליחות ואני נכנס אליה בדחילו ורחימו", אמר דיין. "יד ושם איננו רק מפעל הנצחה. על כתפינו מוטלת החובה להמשיך לחקור וללמד, לתעד ולהפיץ, לבסס את האמיתות ולדחות את הסילופים, לזכור ולהזכיר את מוראות שואת העם היהודי. ככל שחולפות השנים, המשימה הופכת קשה יותר אך גם חיונית יותר ואני נחוש להצליח בה יחד עם עובדי יד ושם המסורים".

יו"ר מפלגתו של דיין, שר המשפטים גדעון סער, בירך על המינוי. "הממשלה בוחרת באדם המתאים והראוי ביותר לעמוד בראש המרכז הגדול בעולם להנצחת זכר השואה", אמר.

דני דיין, 28 בפברואר 2021. גרשון אלינסון, פלאש 90
"נכנס לתפקיד בדחילו ורחימו". דיין/פלאש 90, גרשון אלינסון

לאורך העשור האחרון כיהן אבנר שלו כיו"ר "יד ושם", אך הוא פרש במהלך שנת 2020, ואת מקומו מילא מאז רונן פלוט. אחד המועמדים להחליפו היה אפי איתם - אך ההצעה עוררה התנגדות בשל התבטאויות עבר של איתם, ולבסוף ירדה מהפרק.

דיין פעל בעבר במסגרת כמה מפלגות. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 הוא התמודד בפריימריז לרשימת הבית היהודי ונבחר למקום ה-21 ברשימה לכנסת. יו"ר המפלגה נפתלי בנט הציע לו שריון במקום ה-17, אך דיין דחה את ההצעה, וביקש לעזוב את הרשימה. לפני הבחירות ההן הוא פרסם הודעת תמיכה בליכוד, ובראש הממשלה בנימין נתניהו. בעבר שימש כמזכ"ל תנועת התחייה.

גם דיין נקלע בעבר לעין הסערה סביב מינוי קודם. לפני שמונה לקונסול ישראל בניו יורק, דיין אמור היה להתמנות לשגריר ישראל בברזיל - אך המינוי לא יצא אל הפועל ברקע התנגדות ברזילאית לפעילותו ארוכת השנים של דיין למען ההתנחלויות בגדה המערבית, והעובדה שהוא עצמו מתגורר במעלה שומרון, שמעבר לקו הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully