וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הנסיגה מאפגניסטן - ההשפלה הגדולה בהיסטוריה שלנו

22.8.2021 / 10:28

הנשיא לשעבר, שחתם על ההסכם עם טליבאן, האשים את מחליפו בתפקיד בכאוס המתרחש כעת במדינה. לדבריו, "זאת לא נסיגה, אלא כניעה. טליבאן כיבדו אותו, אצלי היינו עוזבים בכבוד". בוושינגטון, ביידן מקבל תדרוכים על המצב וימסור דברים במהלך הערב

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת באלבמה, 21 באוגוסט 2021. רויטרס
ממשיך בקמפיין הבחירות. טראמפ בעצרת באלבמה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תקף הלילה (ראשון) בחריפות את הנשיא ג'ו ביידן בעקבות הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן, ואמר כי זאת "ההשפלה הגדולה ביותר במדיניות החוץ" בהיסטוריה האמריקנית.

הנשיא הרפובליקני לשעבר, שעשוי להתמודד שוב על הנשיאות ב-2024, האשים הנשיא הדמוקרטי בנפילת אפגניסטן לידי טליבאן, אף שממשלו היה זה שחתם על הסכם הנסיגה עם הארגון הקיצוני. "היציאה הכושלת של ביידן מאפגניסטן היא מפגן חוסר היכולת המדהים ביותר של מנהיג כלשהו, אולי בכל הזמנים", אמר טראמפ בעצרת תמיכה סוערת באלבמה.

ביידן, מצדו, הטיל את האשמה על הצבא האפגני בשל סירובו להילחם, גינה את הממשלה האפגנית המודחת ואמר כי ירש מטראמפ הסכם נסיגה גרוע. טראמפ, בתגובה, אמר כי ביידן לא יישם את התכנית של ממשלו הביע צער על כוח האדם והציוד האמריקני שנותרו מאחור בעת הנסיגה. "זו לא נסיגה. זו הייתה כניעה מוחלטת", אמר.

לטענת טראמפ, טליבאן, שעמו הוא ניהל משא ומתן, מכבד אותו וכי ההשתלטות המהירה שלו על אפגניסטן לא הייתה מתרחשת אילו היה עוד בתפקיד. "יכולנו לצאת בכבוד", הוסיף טראמפ. "היינו צריכים לצאת בכבוד. ובמקום זה יצאנו עם ההיפך הגמור מכבוד".

בינתיים, ביידן החליט להישאר בוושינגטון בסוף השבוע ולא לשוב לביתו בדלוואר, כשהוא ממשיך במאמצים לבלום את ההשלכות של הנסיגה על ממשלו. הבית הלבן מסר כי הוא יקבל תדרוך מודיעני, ביטחוני ודיפלומטי על אפגניסטן וימסור דברים על המצב בשעות הערב.

בשבוע החולף, אחוזי התמיכה בביידן ירדו משמעותית, אולם הוא ממשיך להגן על הנסיגה שסיימה את המלחמה הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית, שנמשכה 20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully