וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת יציבות בתחלואה הקשה בקורונה; מספר הנדבקים השבוע - השלישי בגובהו מפרוץ המגיפה

עודכן לאחרונה: 20.8.2021 / 17:21

148 בני אדם שנדבקו בקורונה מתו בשבוע החולף, ומספר המאושפזים מתקרב לאלף. מבצע החיסונים התרחב לבני 40 ומעלה, צוותי רפואה ונשים בהיריון בכל גיל וקבוצות נוספות. ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל את הבוסטר: "כך נמנע את הסגר הרביעי"

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 7,692 בני אדם אובחנו חיוביים לקורונה ביממה האחרונה - שהם 5.54% מסך כל 141,638 בדיקות. הנתונים הצביעו על סימני יציבות מסוימים במגמות התחלואה - לאחר ירידה קלה במספר החולים קשה, מספרם עמד כעת על 594, מתוכם 108 מונשמים. גם מספר המאומתים היומיים רשם ירידה קלה.

במבט שבועי, השבוע נרשם אחד משיאי ההדבקה בישראל. 48,527 בני אדם נדבקו - הנתון השלישי בגובהו מאז תחילת המגיפה, כשרק בחודש ינואר בשיאו של הגל השלישי, נרשמו שני שבועות עם מספרי נדבקים גבוהים יותר.

נתון מדאיג אחר הוא מספר המאושפזים בבתי החולים, שמתקרב לאלף, ובינתיים עומד על 957 - כמעט 200 יותר מבשבוע שעבר. מספר החולים קשה גדל ב-132, ואילו מספר המונשמים גדל ב-33 - גם כן השיעור הגבוה ביותר מאז ינואר. 148 בני אדם חולים שנדבקו מקורונה מתו השבוע, ומספרם הכולל מפרוץ המגיפה עומד על 6,759 בני אדם.

בווידאו: נפתלי בנט התחסן במנה השלישית נגד קורונה/צילום: לעמ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה נפתלי בנט בן ה-49 הגיע הבוקר לבית חולים מאיר בכפר סבא כדי להתחסן במנה השלישית נגד נגיף הקורונה, לאחר שאמש משרד הבריאות המליץ לבני 40 ומעלה לקבל את מנת הבוסטר. "אם תצאו להתחסן בחיסון השלישי - נוכל למנוע את הסגר הרביעי", בנט מסר במעמד החיסון.

"אנחנו בשיא המערכה כרגע", עוד אמר בנט, "כדי למעוך את ה-R באמצעות מסת בדיקות, מסת חיסונים, עטיית מסיכות ועשרות פעולות שהממשלה עושה ביחד עם הציבור הישראלי ומערכת הבריאות - אנחנו ביחד יכולים לנצח. זה בהישג יד, אבל אנחנו עוד לא שם. צאו להתחסן".

"נתתי הוראה לפתוח עוד מאות מתחמי חיסונים מאחר והורדנו את גיל ההתחסנו לגילאי 40 ומעלה, ואני צופה שבהמשך נפתח את זה לכל מי שנמצא חמישה חודשים אחרי החיסון השני", ראש הממשלה הוסיף.

שרת הפנים איילת שקד מתחסנת במנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה, 20 באוגוסט 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
השרה שקד מתחסנת במנת הבוסטר בכללית, הבוקר/אתר רשמי, ללא קרדיט
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מתחסנת הבוקר במנת החיסון השלישית  במרכז לרפואה יועצת לין של כללית בחיפה. דוברות כללית, אתר רשמי
אלרעי פרייס מתחסנת במנה השלישית, הבוקר/אתר רשמי, דוברות כללית

בנוסף לבנט, שרים נוספים התחסנו הבוקר בפעם השלישית, בהם שרת הפנים איילת שקד ושר התרבות חילי טרופר. שקד קראה לכולם להתחסן, וחזרה על דבריו של בנט: "אל תבזבזו זמן, גשו היום להתחסן, אפשר להגיע בלי תור, פשוט להגיע. אם כולנו נתחסן נחגוג יחד את החגים בלי סגרים. זה בידיים שלנו".

לאחר שהתחסן, טרופר אמר כי: "מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמאפשרת להתחסן בחיסון השלישי, זו זכות שאסור להחמיץ. החיסון השלישי מציל חיים. למען ערבות הדדית, כדי למנוע סגר רביעי ובעיקר על מנת להציל חיים - לכו להתחסן".

שר התרבות חילי טרופר מתחסן במנת החיסון השלישית במרפאת כללית בבית שמש, 20 באוגוסט 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
"למען ערבות הדדית, כדי למנוע סגר רביעי", השר טרופר מתחסן במרפאת כללית בבית שמש, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

אתמול המליץ צוות המומחים על הרחבת המבצע לבני 40 ומעלה, כמו גם לצוותי הוראה, נשים בהיריון, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות רווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר בכל גיל. אנשים בעלי מצבים רפואיים מיוחדים יוכלו לברר במסגרת הקופות והרופא המטפל אם יוכלו להתחסן גם הם. בשלב זה, מחלימים לא יחוסנו במנת חיסון נוספת. ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שאישר אותה כבר אמש.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ הדגיש היום כי "גם עובדי הנקיון והמשק במערכת הבריאות יחוסנו, כמו צוותים רפואיים. גם הם חשופים לסכנות ובעיני הם לחלוטין חלק ממערכת הבריאות".

הרחבת מבצע החיסונים, הבוקר

בווידאו: בני ה-40 ומעלה מקבלים את החיסון השלישי לקורונה/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי
ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל את החיסון השלישי נגד קורונה 20 אוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"זה בהישג יד, אבל אנחנו עוד לא שם", בנט מתחסן במנה השלישית, היום/ראובן קסטרו
חיסון קורונה שלישי לבני 40 ומעלה 20 באוגוסט 2021. יותם רונן
בני ה-49-40 מקבלים את החיסון השלישי בקופת חולים כללית בתל אביב, הבוקר/יותם רונן

מקופת החולים מכבי נמסר כי כבר יותר מ-32 אלף חברי הקופה בגילאי 49-40 זימנו תור לחיסון השלישי, וכן כי עד סוף היום יחוסנו כ-6,000 איש מקבוצה זו. במקביל, מקופת חולים כללית נמסר כי 20 אלף בני אדם בשנות ה-40 לחייהם זימנו תור למנת החיסון השלישית.

מקופת חולים מאוחדת נמסר כי 18% ממבוטחי הקופה בגילאי 40-49, שזכאים למנת החיסון השלישית, התחסנו היום או קבעו תור להתחסן בימים הקרובים. 73% ממבוטחי הקופה מעל גיל 50 התחסנו או קבעו תור למנה השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully