וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמיד ישיבה נרצח בדנוור: המשטרה לא סבורה שהרקע אנטישמי, בקהילה היהודית חושבים שכן

עודכן לאחרונה: 20.8.2021 / 9:26

שמואל סילברברג בן ה-18 נורה למוות בקולורדו. על פי דיווחים ראשונים הוא נורה מרכב חולף, ומהחקירה עולה כי החשודים ביצעו שורת פשעים באותו ערב. עם זאת, הורה לתלמיד טען כי הרוצחים נכנסו למבנה, וניסו לירות גם במנהל. "ירו גם על חלונות הבניין"

תלמיד ישיבה בן 18 מקליבלנד נורה למוות (רביעי) בכניסה לישיבה שבה למד בעיר דנוור שבמדינת קולורדו בארצות הברית. משטרת העיר סבורה כי לא מדובר בפשע שנאה על רקע אנטישמי, אך בקהילה היהודית נשמעים קולות שסבורים אחרת.

על פי דיווח ראשוני, הבחור, שמואל "שמולי" סילברברג, צעד מחוץ לישיבת "תורת חיים", במערב דנוור, כשנורו לעברו יריות מרכב חולף - שנמלט מיד לאחר מכן. הוא צפוי להיקבר הלילה בניו ג'רזי, שם שוהה משפחתו כעת, ושם יש לו עוד קרובי משפחה.

משטרת דנוור ממשיכה במצוד אחר היורים, כולל בסיוע מסוק, אך עד כה ללא הצלחה. טרם נעצר איש והיורים לא נלכדו. שלושה כלי רכב שנגנבו לא נמצאו עדיין. המשטרה ביקשה את עזרת הציבור באיתורם והציעה פרס כספי למי שימסור מידע שיביא ללכידתם תוך שהיא מזהירה כי הם חמושים ומסוכנים.

שמואל סילברברג בן ה-18 שנרצח בישיבה בדנוור שבקולורדו. ללא, אתר רשמי
נרצח בישיבה שבה למד. שמואל סילברברג/אתר רשמי, ללא

מהנהלת ישיבת "תורת חיים" נמסר כי היא "מצרה על הריגתו של אחד מתלמידינו". ההנהלה כינתה את האירוע "מעשה אלימות טרגי ובלתי מובן זה". כמו כן, הביעה תודה על התמיכה שהיא מקבלת בעיר וברחבי המדינה וכן הביעה הערכה לפועלן של רשויות אכיפת החוק שנתנו לעניין עדיפות עליונה. "הקהילה שלנו מחפשת נחמה ופרטיות בשלב זה", נמסר.

מחקירת המשטרה עולה כי היורים היו מעורבים בעוד כמה אירועים אותו לילה, כולל שוד כלי רכב, שוד של עסק ואף שוד מזוין של אדם שנפצע באורח קשה והובהל לבית חולים. על פי עדויות הם היו רעולי פנים.

"על בסיס מידע ראשוני לא נראה ברגע זה כי מדובר בפשע על רקע שנאה", מסר מפקד משטרת דנוור, פול פייזן, בתדרוך לעיתונאים אודות הרצח של סילברברג. "אנחנו סבורים כי מדובר במשהו שהיה חלק ממסע הרג וירי נרחב יותר". עוד הוסיף כי "יחד עם זאת אנחנו לא שוללים זאת, וככל שתיאספנה ראיות וככל שנוכל לקבוע מניע או כל אינדיקציה לכך שמדובר בפשע שנאה אנחנו בהחלט נוסיף אישומים כאלה".

מודעת אבל על מותו של שמואל סילברברג בן ה-18 שנרצח בישיבה בדנוור שבקולורדו. ללא, אתר רשמי
"צער המקום". מודעת האבל על מותו של בן ה-18/אתר רשמי, ללא

אולם, להורה לתלמיד ישיבה אחר יש גרסה שונה לתקרית במוסד. הוא מסר לעיתון "המודיע" באנגלית כי "שלושת או ארבעת התוקפים ירו בחלונות חזית הבניין, לתוך הספרייה. סילברברג, שהיה הבחור היחיד בחוץ, רץ, והפושעים רדפו אחריו. כשהדלתות לכניסות הקדמיות לא נפתחו, לאחר שהן ננעלו, סילברברג רץ לדלת האחורית ליד המטבח. שם, הגברים הגיעו אליו ואילצו אותו לפתוח את הדלת, וכולם נכנסו ביחד למבואה ליד המטבח".

לדבריו, "המנהל, הרב נפתלי זיידנפלד, רץ ממשרדו לכיוון המבואה, ככל הנראה שמע את ההפרעה. הוא היישיר מבט לאחד הפושעים, שירה בו. הרב זיידנפלד נפל לאחור ללא פגע כשהכדורים נעצרו על ידי דלת סמוכה המפרידה בין המבואה לחדר האוכל. גם הבחורים בחדר האוכל לא נפגעו, מוגנים על ידי הדלת". עוד הוסיף כי "אז, ירו התוקפים בסילברברג ונמלטו לפני שהגיעה המשטרה".

המשטרה מחפשת אחר רוצחיו של שמואל סילברברג בן ה-18 שנורה למוות בישיבה בדנוור שבקולורדו. ללא, אתר רשמי
מצוד אחר החשודים. המשטרה ביקשה את עזרת הציבור/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully