וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חיסון הקורונה השלישי לבני 40 ומעלה יוצא מחר לדרך: עשרות אלפים כבר הזמינו תור

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 23:07

רבים מבני ה-40 ומעלה, הנשים בהיריון, עובדי ההוראה ואוכלוסיות נוספות שהחיסון השלישי הותר להם, מיהרו להזמין תור. הזריזים שבהם הספיקו להתחסן כבר הערב: "הגעתי למרפאה בלי תור וקיוויתי לטוב, ואכן הסכימו לחסן אותי במקום". ראש הממשלה בנט יתחסן מחר בכפר סבא

עשרות אלפי בני אדם בשנות ה-40 לחייהם הזמינו הערב (חמישי) תורים להתחסנות במנה השלישית נגד נגיף הקורונה, מיד לאחר הודעת קופות החולים כי חבריהן בגילאים אלו כבר יכולים להזמין תורים להתחסן החל ממחר.

אחדים אף בחרו שלא להמתין - וכבר ניגשו למרפאות כדי להתחסן. זאת, בעקבות הודעת משרד הבריאות כי הוא ממליץ לחסן במנת הבוסטר גם את גילאי 49-40 שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבלו את המנה השנייה.

ליאור מאיר שיאון, בן 44 מהוד השרון, התחסן בקופת חולים מאוחדת. "מיד כששמעתי שפתחו לבני 40 את האפשרות להתחסן, הגעתי למרפאה של מאוחדת בלי תור וקיוויתי לטוב, ואכן הסכימו לחסן אותי במקום", הוא מספר.

ליאור מאיר שיאון, בן 44 מהוד השרון, התחסן במנה השלישית לקורונה בקופת חולים מאוחדת, 19 באוגוסט 2021. מאוחדת, אתר רשמי
"הסכימו לחסן אותי במקום", ליאור מאיר שיאון/אתר רשמי, מאוחדת

בהודעה הרשמית של משרד הבריאות, נכתב כי הרוב המוחלט של המשתתפים בדיון, שכלל את הצוות המייעץ לחיסוני קורונה והצוות לטיפול במגפות, "המליצו על הרחבת החיסון השלישי באופן מדורג ובשלב זה יהיו זכאים להתחסן במנה השלישית בני 40 ומעלה ובהמשך יורחב מעגל המתחסנים לקבוצות גיל צעירות יותר".

כמו כן, החליטו להמליץ לחסן במנה שלישית צוותי הוראה מגיל 30 ומעלה, נשים בהריון, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות רווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר. אנשים בעלי מצבים רפואיים מיוחדים יוכלו לברר במסגרת הקופות והרופא המטפל אם יוכלו להתחסן גם הם. בשלב זה, מחלימים לא יחוסנו במנת חיסון נוספת.

ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שצפוי לאשרה.

אבי מרגי, בן 43 מגבעת שמואל, התחסן במנה השלישית לקורונה בקופת חולים מאוחדת בפתח תקווה, 19 באוגוסט 2021. מאוחדת, אתר רשמי
עשרות אלפים כבר קבעו תורים. מתחסן בן 43 במנה השלישית, הערב/אתר רשמי, מאוחדת

מיד עם פרסום ההמלצה, ראש הממשלה נפתלי בנט בן ה-49 הודיע כי הוא יתחסן מחר במנה השלישית: "כבר מחר בבוקר אתחסן בחיסון השלישי המשלים. אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. זה לא הזמן להמר על החיים".

"אני מברך את חברי הצוות לטיפול במגפות, את שר הבריאות ניצן הורוביץ, את מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ואת אנשי מערכת הבריאות כולם על עשייתם המסורה למען אזרחי ישראל. זה הזמן להגביר מאמץ כדי להכריע את גל הדלתא ולמנוע סגר שיפגע בכלכלה ובפרנסה. זה בהישג יד. אל תבזבזו זמן, צאו להתחסן", אמר בנט.

לימור, בת 47 מנתניה, התחסנה במנה השלישית לקורונה בקופת חולים מאוחדת, 19 באוגוסט 2021. מאוחדת, אתר רשמי
מתחסנת במנת הבוסטר, הערב/אתר רשמי, מאוחדת

אלי כהן, מ"מ מנכ"ל כללית, מסר: "החיסון הוא האמצעי שיש בידינו למניעת ולצמצום התחלואה. ישנם סימנים ראשונים כי מנת החיסון השלישית בולמת תחלואה בקרב בני ה-60 ומעלה שהיו ראשונים לקבל את מנת הדחף".

מוקדם יותר, משרד הבריאות עדכן כי לפי שעה, 599 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, בהם 104 מונשמים. אתמול אובחנו לנגיף 7,922 אנשים, שהם 5.50% מ-145,765הבדיקות שנערכו. עד כה, נפטרו בישראל מהווירוס 6,748 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully