וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נפגש בחשאי עם בכיר קטארי במדינה שלישית כדי לסכם את העברת הכספים לעזה

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 21:51

לוואלה! נודע כי שר הביטחון נועד לאחרונה בחו"ל עם בכיר בממשלת קטאר, ודן עמו במנגנון העברת הכספים לעזה באמצעות האו"ם. בתקופת נתניהו, הסוגיה הייתה באחריות המוסד. אולם, אחרי הקמת הממשלה החדשה קיבל משרד הביטחון את האחריות לנושא

שר הביטחון בני גנץ נפגש לאחרונה עם בכיר בממשלת קטאר - כך נודע לוואלה!. הפגישה התקיימה בחשאי במדינה שלישית ועסקה במנגנון העברת הכסף הקטארי לעזה באמצעות האו"ם. סוגיית העברת הכסף הקטארי היתה בתקופת בנימין נתניהו בסמכות המוסד, אולם אחרי הקמת הממשלה החדשה קיבל משרד הביטחון את האחריות לנושא.

בהודעה שפרסם הערב גנץ, בה אמר כי העברת הכסף לרצועה תחודש, הוא גם רמז על הפגישה. "החלטנו לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו", אמר גנץ והמשיך, "לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך".

בלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס.

בווידאו: שר הביטחון, בני גנץ מאשר העברת הכסף הקטארי לעזה/עריכה: אביעד בללי

גנץ עוד פירט כי הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, יוכנס באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר אותו לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל תפקחח על רשימת הזכאים. "לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", הסביר גנץ. "צבאית - אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל".

"מדינית - אנחנו מחזקים את הקשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים באזור, תוך שאנחנו מאפשרים לפלסטינים ברצועת עזה את התנאים ההומניטאריים הבסיסיים הנדרשים להמשך החיים, לצד המשך המאמצים להשבת השבויים והנעדרים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully