וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "סגר יהרוס את עתיד המדינה, נחליט על הלימודים לפי הנתונים באותו רגע"

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 20:32

ראש הממשלה נאם ברקע הדיונים על מתווה הלימודים שבועיים לפני 1 בספטמבר. הוא התייחס לאישור האמריקני לחיסון במנה השלישית ואמר כי "מחר נאשר חיסון לבני ה-40". קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון לקבל החלטה בנושא

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (רביעי) כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין מתווה הלימודים, וכי ההחלטות יתקבלו לפי מצב התחלואה הנתון. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס שבועיים לפני ה-1 בספטמבר, ולקראת ישיבת קבינט הקורונה בנושא ביום ראשון.

"ביסודי, לפני פתיחת שנת הלימודים כולם יעשו בדיקה עצמית בבית ובשאיפה נוכל לשלוף מתוך הקהילה ולא לחשוף ילדים בבית הספר לתחלואה ועבודה של מגן חינוך וכל מיני מרכיבי פיילוט שאנחנו עושים. נקבל את ההחלטה לפני הנתונים באותו רגע", אמר בנט.

ראש הממשלה קרא להורי התלמידים לברר שאכן שכבת הלימודים של ילדיהם מחוסנת ב-70%. בעניין מערכת החינוך החרדית הוא אמר, "פתחנו שנת לימודים ומתחילים לחסן מחר בבתי הספר על פי צו בריאות העם שנחתם בתיאום בין משרדי הבריאות והחינוך - בניגוד לפרסומים".

בנט: "יכולים להתגבר על זן הדלתא, סגר יהרוס את עתיד המדינה"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה חזר על קריאותיו לציבור להתחסן נגד קורונה, דחה אפשרות של הטלת סגר ואמר כי רק חיסונים יוציאו את ישראל מהקורונה. "החיסונים עובדים בצורה בלתי רגילה", אמר. "לפני שעה קלה ארצות הברית הודיעה שבסוף ספטמבר היא תחל בחיסונים השלישיים ועוד מדינות יבואו בעקבותיה. זו הייתה החלטה לא פשוטה אבל ידענו שזו הדרך הנכונה להילחם בקורונה", הוסיף.

הוא התייחס להורדת גיל החיסון למנה השלישית ואמר: "לדעתי כבר מחר נאשר חיסון בני 40 ומעלה ואני רץ להתחסן. גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שהשתתף בתדרוך לעיתונאים במקביל לבנט, התייחס לנושא: "השלב הבא של פתיחת החיסונים - גילאי 40 ומעלה, שוטרים וצוותי הוראה".

כמו כן, ראש הממשלה אמר כי "יש קוביד כרוני שמסתובב באוסטרליה שיכול להגיע לכאן עם עייפות ופגיעה קוגניטיבית, פגשתי אנשים שיש להם תסמינים אחר כך, לא יכולים לקום בבוקר, סחוטים".

רה"מ נפתלי בנט בהצהרה, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 18 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא נשאל על הסערה סביב עמדותיה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון באשר לחיסון תלמידים, והשיב כי "הפיטורים של שאשא ביטון לא על הפרק". לדבריו, "שרת החינוך מבטאת עמדה ומביאה מהשטח רוח מסוימת, וזה בסדר גמור שתשמע. בסוף אני כראש ממשלה צריך לשקלל הכל. בסוף מגפה זה לא אירוע שהוא רק בריאותי".

פתיחת שנת הלימודים בבית שמש 9 באוגוסט 2021. דוברות עיריית בית שמש, אתר רשמי
"מתחילים לחסן מחר בבתי הספר". לימודים בחינוך החרדי/אתר רשמי, דוברות עיריית בית שמש

בתוך כך, מפקדת אלון של צה"ל למאבק במגיפה ערכה היום תדרוך לתקשורת, בו הובהר כי כחלק מהתוכנית לחזרה ללימודים מתקיים מבצע בדיקות סרולוגיות שהחל בשבוע שעבר באוכלוסייה החרדית. "ניגשנו לפוטנציאל של 240 אלף תלמידים, הביקוש טוב ומשמעותי ואף יש החלטה להמשיך בשבוע הבא לכלל האוכלוסייה", אמרו במפקדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully