וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: מד"א יפעיל בחינם את תחנות הבדיקות המהירות גם במרכז

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 17:15

הורים רבים שהגיעו הבוקר למתחמי הבדיקות המהירות בתל אביב גילו במפתיע כי הם מתבקשים לשלם על מנת להיבדק. בעקבות הביקורת הציבורית, מד"א ומשרד הבריאות סיכמו כי התחנות החינמיות יורחבו גם לאזור המרכז - ומי ששילם יקבל החזר מלא

מד"א ירחיב את שירות הפעלת תחנות הבידוק המהירות והחינמיות לילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים גם למרכז הארץ. זאת, לאחר ביקורת ציבורית שנשמעה בעניין עם הורים שהגיעו למתחמים וגילו במפתיע שהם נדרשים לשלם.

מד"א סיכם על כך יחד עם משרד הבריאות, בעקבות הביקוש הרב לבדיקות מהירות בכל רחבי המדינה. עוד הודיעו כי מי שהתבקש לשלם בגין הבדיקה יקבל על כך החזר מלא.

משרד הבריאות מאפשר לילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים להיבדק ללא תשלום, וזאת כדי להתחשב בילדים שרק באחרונה מלאו להם 12 שנים וטרם הספיקו להתחסן בשתי מנות.

בווידאו: מתחם בדיקות קורונה מהירות בגני יהושע/צילום: ראובן קסטרו

מתווה ההגבלות החדש נכנס הבוקר (רביעי) לתוקף, והורים רבים שהגיעו עם ילדיהם למתחמי הבדיקות וגילו כי יחויבו בתשלום, התלוננו על המהלך. ח', אב שהגיע עם ילדיו ללונה פארק בתל אביב, אמר לוואלה! כי "הן היו אמורות להיות חינמיות וגבו מאיתנו 52 שקלים לכל בדיקה".

אולם, כשהגיעו למתחם, הופתעו התושבים לגלות כי הם בכל זאת חייבים לשלם על הבדיקות. "אתה אמרת לי שזה יהיה בחינם היום", הטיחה אחת מהן בנציג מד"א, שהשיב לה: "זה השתנה ב-01:25 בלילה. באזור הצפון והדרום מגן דוד זכו, באזור תל אביב מי שזכה זו חברה אחרת, מה אני יכול לעשות עם זה? זה לא בידינו, אני מתנצל".

מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

החברה שזכתה במכרז באזור המרכז היא איכילוב-וול, המפעילה באזור שלל עמדות בדיקות לילדים בחינם, כנדרש על פי המתווה. אף שלא זכה במכרז, ארגון מד"א הפעיל באזור מתחמי בדיקות משלו - ובהן הארגון כן דרש תשלום עבור הבדיקות לילדים.

במסגרת המתווה הורחב התו הירוק כך שיחול על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר, כבר מגיל שלוש. המשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות. בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו להיבדק במימון פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully