וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתרחב: ועדת החיסונים תדון מחר בחיסון השלישי נגד קורונה לבני 40 ומעלה

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 14:48

הועדה תדון גם בהרחבת המבצע לאנשי הוראה, לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד שבועיים. קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא לדיון מסכם בעניין המתווה למערכת החינוך. מחקר: יעילות החיסון השלישי לבני 60 ומעלה - 86%

ועדת החיסונים של משרד הבריאות תודיע שתתכנס מחר (חמישי) בכדי לדון בהרחבת המבצע לבני 40 ומעלה בכלל האוכלוסייה.

עד כה יותר מ-1,132,000 התחסנו במנה השלישית. בשבוע שעבר המבצע הורחב גם לבני 50 ומעלה, לסוהרים ואסירים בני 40 ומעלה ולצוותים רפואיים בני 30 ומעלה. בין היתר תדון הוועדה בהרחבת המבצע לצוותי הוראה, לקראת שנת הלימודים שעתידה להיפתח עוד שבועיים.

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לכנס את קבינט הקורונה לדיון מסכם שיתקיים בתחילת השבוע הבא בעניין מערכת החינוך, בו תתקבל הכרעה בכלל הסוגיות וההיבטים. בדיון, שיתקיים לבקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ישתתפו גם נציגי ארגוני המורים וההורים.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
יעילות של 86%. מנת חיסון/ראובן קסטרו

במקביל, קופת החולים מכבי פרסמה כי במחקר שביצעה אחרי מחוסנים במנה השלישית בני 60 ומעלה, נמצאה יעילות של 86% במניעת הדבקה לאחר 7 ימים ויותר מקבלת החיסון. ד"ר ענת עקה זוהר, ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי קראה לכל בני ה-50 ומעלה להתחסן במנה השלישית: "יעילות החיסון השלישי גבוהה גם כנגד הדבקה וגם כנגד תחלואה קשה. יעילות החיסון מוכיחה את עצמה גם כנגד זן הדלתא והיא הפתרון לבלימת התחלואה הנרחבת".

פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא נתן היום הצהרה לכלי התקשורת החרדיים: "אנחנו במלחמה יהיה צורך להדק את החגורה. אנחנו רוצים להגיע לאנשים שלא התחסנו, גם דרככם וגם דרך הרבנים. לחסל את המחלה זה פנטזיה לא רלוונטית כרגע, הנגיף כאן וכנראה גם יישאר איתנו".

תדרוך פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא 16 באוגוסט 2021. לע"מ, צילום מסך
"הנגיף כאן וכנראה גם יישאר איתנו". פרופ' סלמן זרקא/צילום מסך, לע"מ

זרקא הציג את נתוני התחלואה בערים החרדיות, לפיהם 12% מסך כל התחלואה ביממה האחרונה היא מהחברה החרדית, וקרא לקדם את החיסונים לצעירים: "שיעור החיסונים בגילאי 12-18 הוא אתגר גדול. זאת הגנה גדולה שניתן לקבל בכל הציבור אבל בפרט בציבור החרדי שהוא יותר צפוף, זה מאוד חשוב". התחלואה בחברה החרדית עלתה בצל פתיחת מסגרות החינוך במגזר, שנעשתה ללא מתווה ותוכנית מוסדרת. "אנחנו פועלים מול המגזר החרדי כדי לייצר מתווה, אנחנו עוסקים בזה, ובקרוב ניתן הנחיות ברורות יותר".

פרוייקטור הקורונה הרחיב לגבי הטיסות לאומן בראש השנה, וקבע שמבחינת הממשלה מחלימים ומחוסנים יוכלו לטוס. "אנחנו מנהלים שיח עם משרד הדתות על מתווה אומן. אנחנו מבינים את הצורך של אנשים לטוס ולהתפלל במקום שחשוב להם. אני מאוד רוצה שהציבור החרדי יוכל לחגוג בחגי תשרי, אבל פיקוח נפש קודם תורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully