וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המודיעין המצרי הגיע לישראל: דן עם בנט וגנץ בניסיונות ההסדרה ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 13:15

לאחר שישראל אישרה הכנסת סחורות, עבאס כאמל קיים פגישה עם ראש הממשלה, ובהמשך ייפגש גם עם שר הביטחון. ייתכן כי ביקורו הוא הסיבה לכך שישראל לא הגיבה על ירי הרקטה מהרצועה. בשבוע שעבר, דווח בוואלה! כי היועץ לביטחון לאומי וקודמו בתפקיד נפגשו עם כאמל בקהיר

ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הגיע הבוקר (רביעי) לישראל לשיחות בנושא ניסיונות ההסדרה ברצועת עזה. הוא נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט וייפגש גם עם שר הביטחון בני גנץ. על ביקורו של כאמל בישראל דיווחה לראשונה העיתונאית טל שניידר ב"זמן ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר דווח בוואלה! כי היועץ לביטחון לאומי הנכנס אייל חולתא ביקר בקהיר יחד עם קודמו בתפקיד מאיר בן שבת. השניים נפגשו עם כאמל לשיחות על המצב בעזה.

אתמול, ביקרו בנט וגנץ באוגדת עזה על רקע ירי הרקטה לעבר ישראל. צה"ל לא הגיב לירי וביקורו של ראש המודיעין המצרי יכול להיות הסיבה לכך. בנט אמר במהלך ביקורו כי "אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר". הוא הוסיף: "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

מעבר כרם שלום. רויטרס
מגעים להסדרה. סחורות במעבר כרם שלום/רויטרס

הבוקר, אישרה ישראל הקלות נוספות לרצועת עזה, שייכנסו לתוקף החל ממחר, ויכללו ייבוא וייצוא דרך מעבר כרם שלום, לרבות תשומות בנייה וסחורות נוספות לייבוא שעד כה היו אסורות. זאת, ברקע משבר העברת הכספים מקטאר, וחרף שיגור הרקטה לעבר ישראל לפני יומיים.

לפי עיתון אל-אח'באר, ביומיים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בנושא, כשהצד הפלסטיני דרש חזרה למצב שלפני "שומר החומות". מקורות אמרו לעיתון כי הפלגים הזהירו כי אם הכנסת הסחורות, כמו גם מענקי הכסף הקטארי, לא תחל בהקדם - הם ימשיכו "ללחוץ על האויב".

גורמים במערכת הביטחון אישרו כי ישנה התפתחות במגעים בין ישראל לחמאס, בתיווך האו"ם, על העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה. לפי הערכות בישראל, ברגע שאמיר קטאר יחתום על המתווה - הכסף יעבור, והמתח סביב רצועת עזה יפחת. ברקע הדיונים על הכספים מקטאר, אושרו ההקלות הנוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully