וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כת מתנגדי החיסונים מטרילה את המערכת ומנסרת את ענף הערבות ההדדית

בן כספית

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 12:29

בנט מקווה "לשבור" את הגרף בטרם תישבר מערכת הבריאות. אם זה יקרה בקרוב אפשר יהיה לברך על המוגמר, לאחל בהצלחה לכולם ולהגן על זכותם של הלא מתחסנים להמשיך בכך, בהבדל אחד: נגן על הזכות הזו בגופם, לא בגופנו

זה דו־שיח של חירשים. בכל פעם שאתה לא מאמין שיכול להיות שיש אנשים שחושבים ככה, אתה מעלה אחת מהם לשידור (זה קרה לאריה אלדד ולי אתמול ברדיו 103FM) ושומע את זה במו אוזניך הנרעשות: החיסונים הורגים, ישראל המדינה הכי חולה בעולם, המדענים משקרים לנו, מדובר בקנוניה שנועדה לפגוע בבריאותנו ולהרעיל את נשמתנו וכל הג'ז המטורלל הזה, מיוזע ומקציף שפתיים.

מה שנותר זה להודות לאל שנחסך מאיתנו מישהו עוד יותר הארד־קור מהסוג של אלה שסבורים שהקורונה ("שקרונה") כולה הומצאה כדי לדחוף לנו את החיסון שמכיל בתוכו שבב שקשור לטכנולוגיית ה־G5, שמקורה בחייזרים ירוקים בהירים שנשלחו לכאן על ידי המאהבת של ג'ורג' סורוס במטרה לגרום לכולנו להעריץ את יאיר נתניהו, מרוואן ברגותי ואלדד יניב.

כת מתנגדי החיסונים מקבלת תשומת לב רבה בהרבה מכפי שראוי לה. יש בישראל כמיליון לא מחוסנים. רובם המכריע אינם נמנים על הכת הקיצונית הזו. חלק ניכר מהם באים מהמגזר הערבי (לא מאמינים לממסד, לא מחוברים או סתם לא בא להם), חלק מהמגזר החרדי (מאמינים שמחוסנים בחיסון עדר), קצת וטרנים רוסים שחולמים על הספוטניק וקצת צעירים שמשוכנעים שלהם זה לא יקרה.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מתנגדי החיסונים מוערכים בכמה עשרות אלפים, אבל עושים רעש של עשרות מיליונים. תשומת הלב מוענקת להם בכל זאת כי הם מייצרים אנרכיה, מטרילים את המערכת, פוגעים באמון הציבור ובעצם מנסרים את ענף הערבות ההדדית שכל חברה אמורה לשבת עליו בשעת משבר.

שיהיה ברור: זכותו של כל אחד לא להתחסן. לא סתם זכות, זכות יסוד. אי אפשר להכריח אף אחד לקבל זריקה שהוא לא רוצה לקבל.

אבל גם לצד השני, שהוא הרוב, יש זכויות. בהן: הזכות לשמור על בריאותו, הזכות להגן על ילדיו, הזכות להמשיך לעבוד לפרנסתו במקום עבודה מתפקד, להתפרנס ולחיות במשק חי ותוסס וליהנות ממערכת בריאות מתפקדת. ככל שיהיו יותר לא מחוסנים, כך הזכויות שפורטו כאן עלולות להפגע.

מתנגדי חיסונים מפגינים מחוץ לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, 24 ביולי 2021. ספיר לוי
הפגנת מתנגדי חיסונים מול ביתו של בנט/ספיר לוי

מה עושים? מאזנים אינטרסים וזכויות ומגיעים לפתרון מושכל. נדמה לי שראש הממשלה בנט עשה את זה. הוא לא יכול להגיד את זה בפה מלא, אבל בנט החליט לשים הכל על מבצע חיסוני הבוסטר והמשך ניסיון לחסן את סרבני החיסונים. כשהמאמץ הזה יגיע למיצוי, אפשר יהיה להגיד את האמת: מדינת ישראל נתנה לאזרחיה חבילת הגנה יעילה, מוכחת ונרחבת. מי שרצה, התמגן. מי שלא רצה, נותר חשוף.

כל הנתונים מוכיחים שחיסון בבוסטר השלישי מוריד דרמטית את הסיכוי של בני 60 פלוס להיות חולים במחלה קשה, והלא מחוסנים הם האוכלוסייה החשופה והמסתכנת ביותר. אז חברים, שיהיה לכם בהצלחה. אין סיבה לסגור את המשק, להרוס לאנשים חפים מפשע את החיים ולפגוע בשנת לימודים נוספת רק כי יש כאן אנשים שלא מוכנים להגיע למאה ה־21. זו אכן זכותכם, אבל היא תמוצה על חשבונכם, לא על חשבוננו.

זה הזמן לחזור לדברים שאמרה/פלטה איילת שקד בסוף השבוע שעבר על הכורח "להכיל מתים" בשעת מגיפה. ככל שאני חושב על זה יותר, כך אני משתכנע שהדברים היו מדויקים. ברגע שהמדינה מילאה את חובתה לאפשר לכל אזרחיה גישה מהירה, בטוחה וחינמית למיגון ראוי (חיסון), היא פטורה מנקיטת אמצעים נוספים שיעלו ביוקר לכלל האוכלוסייה. זוהי התוכנית של נפתלי בנט וכולנו צריכים להתפלל שהיא לא יצאה לדרך מאוחר מדי.

ראש הממשלה מקווה "לשבור" את הגרף בטרם תישבר מערכת הבריאות. אם זה יקרה בשבועות הקרובים, אפשר יהיה לברך על המוגמר, לאחל בהצלחה לכולם ולהגן על זכותם של הלא מתחסנים להמשיך לא להתחסן, בהבדל אחד: אנו נגן על הזכות הזו בגופם, לא בגופנו.

  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully